Saturday, April 18, 2009

umno fobia dengan PRK

nampaknya BN memang dalam keadaan fobia untuk menghadapi PRK yang bakal berlaku di penanti. lihatlah kenyataan pemimpin umno dan BN yang membuat kenyataan bahawa PRK di penanti adalah sengaja dirancang oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertujuan mewujudkan gelombang sokongan kepada parti itu. Najib Tun Razak pula menyifatkan tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penanti, Mohammad Fairus Khairuddin meletakkan jawatan sehingga menyebabkan satu pilihan raya kecil perlu diadakan sebagai permainan politik.

parti keadilan dan PR bukan macam BN..menyimpan orang yang terlibat dengan rasuah. jika didapati wakil atau calonnya terlibat dengan gejala rasuah dan memang terbukti kesalahan tersebut maka wajarlah mereka meletak atau disuruh meletakkan jawatan.

dan pula, kenapa umno takut sangat nak hadapi pilihanraya tersebut? bukankah umno mendakwa rakyat menyokong mereka. dan bukankah sebelum ini punca rakyat menolak BN pada PRU12 yang lalu disebabkan oleh pak lah dan anak beranaknya. tapi sekarang pak lah dan anak menantunya telah pun di nisankan oleh najib dan muhyidin. kenapa pembaziran wang rakyat dijadikan alasan. tapi bila begitu banyak wang rakyat digunakan untuk wanita pertama yang melakukan lawatan ke negeri sembilan tidak membazir? bila duit rakyat digunakan untuk membayar komisen yang tidak munasabah bagi pembelian kapal selam tidak membazir?

jika benar tindakan keadilan ini dianggap permainan politik, jadi apa masalahnya. memanglah keadilan itu pun sebuah parti politik...jadi nak main apa lagi? tak kan nak main masak-masak dengan rosmah kot. jangan lah takut...hadapilah kenyataan bahawa umno dan BN sudah hampir kepada masa untuk menuju kehancuran... disebabkan oleh kemungkaran dan penyelewengan yang telah anda lakukan lebih 50 tahun lamanya. persiap lah diri untuk menghadapi saat-saat yang semakin hampir itu.

untuk PR teruskan perjuangan....lawan tetap....lawan.

takbir..takbir...takbir

No comments:

Search This Blog