Monday, April 13, 2009

Abdullah PM Lemah, Najib Boneka Mahathir

Komentar Oleh IbnuSabah

"
 Dulu tika PM ke 5, Tun Abdullah Badwi diratibkan sebagai PM yang lemah, kuat tidur dan macam-macam lagi. Pada hal, sebelum menduduki kerusi PM yang liat untuk dilepaskan oleh Mamak Kutty dulu, Tun Abdullah amat harum namanya sebagai cucu Ulama, Mr. Clean, jadi Imam Solat dan indah belaka.

Kesian juga, selepas beberapa tahun menjadi PM, Tun Abdullah disuruh letak jawatan, diminta undur oleh orang UMNO sendiri. Ganjil sungguh perangai orang UMNO ni.


Tak sempat Tun Abdullah melaksanakan agenda untuk negara dan rakyat. Sedang 2010 merupakan plan peralihan telah ditetapkan.

Itulah bila prinsip parti dibelakangkan, ketaatan kepada pemimpin cuma lakonan, lantaran ramai pengikut umpama gunting dalam lipatan.

Balasan Qisas akan menimpa Najib juga. Siapa juga yang menjadi pemimpin UMNO/BN akan menerima balasan Qisas itu.

Mahathir dulu ribut sedunia suruh PM Tuanku Abdul Rahman undur, zamannya lagi dahsyat bagaimana balasan Qisas itu menimpa dirinya.

Hari ini di depan mata, Mahathir dan anaknya Mukhriz pelbagai cara suruh Tun Abdullah undur dari kerusi PM, sedang Najib sekadar bermain mata bersama Mahyuddin, Mahathir dan Mukhriz.

Bukankah itu satu konspirasi?

Nah, kini Najib sedang menunggu giliran penerima balasan Qisas itu. Pasti balasan Qisas itu akan diterima oleh setiap orang yang berniat menghina kawan, lawan dan siapa juga.

PM Baru, baru tapi sudah usang. Macam kereta Proton Perdana yang dihebohkan tentang kos pembaikpulihannya termahal diantara kereta-kereta mahal seperti Mercedes, Camry dan lain-lain lagi, penulis pun tidak faham mana jenama kereta mahal, rakyat marhaen mana tahu semua itu.
Sebab itu kena tipu selalu oleh pimpinan UMNO/BN yang suka tipu rakyat sampai 50 tahun ditipu hidup-hidup sampai pun ditipu lagi.

PM baru mahu polish dirinya seperti kereta baru. Tidak mungkin yang sudah usang bila kena polish boleh jadi baru.

Lemah-lemah Tun Abdullah, tetapi masih ada sedikit keberaniannya menyanggah Mahathir dengan menolak projek mega yang merugikan rakyat dan negara.

PM baru ke 6, dengan slogan satu Malaysia, memangpun Malaysia ni cuma satu.

Satu Malaysia, faham penulis yang tidak arif, mungkin dengan tujuan menjadikan kerajaan ini bersatu dalam segalanya dari Perlis hingga ke Sabah.

Tetapi, bila melihat kepada susunan kabinet sudah nampak tersasar dari matlamat 'Satu Malaysia'. Perlis tiada menteri dalam kabinet baru, Ketua Pemuda UMNO, YB Khairy tersingkir dari kabinet Satu Malaysia, Mukhriz anak Mahathir yang kalah dalam perebutan ketua pemuda pula diangkat menjadi timbalan menteri.

Benarkah slogan Satu Malaysia tercapai

Terjawap sudah konspirasi penyingkiran Abdullah dari kerusi PM dan menantu Pak Lah tersingkir dari kabinet dapur menteri PM ke 6

Sungguh benarlah bahawa Najib sekadar boneka dan kuda tunggangan Mahathir dan Rosmah bininya



Namun, doa penulis Najib akan diberikan petunjuk, hidayah dan ilham terbaik oleh Allah, moga PM baru kita ini menjadi lebih baik daripada Mahathir, Abdullah dan rakyat akan menilai pembaharuan PM baru untuk rakyat dan negara.

Walaupun, tidak semua kita percaya kebolehan PM baru lantaran palitan imej peribadi yang dipersoalkan................

Sungguhkah PM dulu lemah, PM sekarang adalah boneka dan kuda tunggangan, mai pi mai, Abdullah lebih baik sikit, Najib lebih lemah kerana menjadi boneka dan kuda yang ditunggang?

Rakyat sendiri boleh nilai.

Kaki ampu punya penilaian tidak boleh diterima pakai.

Penilai bebas insya Allah terjumpa jawapan lebih tepat.

Sekadar komen untuk membina, mencari yang terbaik dikalangan yang baik-baik.

Kritik untuk membina satu negara Malaysia yang berdaulat, merdeka dan maju sebagai negara 'Baldatun Toiyibatun wa Rabbun Ghaffur'.

Sekian"

No comments:

Search This Blog