Sunday, April 12, 2009

Pas diminta tolak gaya elit

Semua pemimpin Pemuda Pas di setiap peringkat hari ini diingatkan supaya tidak mengamalkan gaya hidup elit kerana dikhuatiri mampu menghakis sokongan rakyat.

Ketua Dewan Pemuda Pas, Salahuddin Ayub berkata, mereka harus sedar gaya hidup elit langsung tidak memberi faedah malah jika dibiarkan ia akan memberi kesan buruk kepada parti.

Beliau berkata, kekuatan Pas pada masa ini adalah hasil daripada sokongan rakyat, justeru semua pihak harus bertanggungjawab memelihara mandat tersebut.

“Saya sebenarnya khuatir dalam keadaan Pas semakin mendapat sokongan ada di antara kita terdorong hidup ke arah itu. Saya tidak mahu perkara ini berlaku dalam perjuangan kita.

“Berjuanglah seperti mana sekarang. Saya gembira melihat pemimpin-pemimpin kita sanggup berkongsi kesusahan bersama rakyat. Inilah sepatutnya kita lakukan kerana perjuangan kita adalah untuk rakyat,’’ katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Dewan Pemuda Pas Pusat di Markas Tarbiyyah Pas di Taman Melewar dekat sini hari ini.

No comments:

Search This Blog