Thursday, April 16, 2009

Satu Malaysia orang sudah tahu siapa Najib!



Oleh alhusseyn

 Satu Malaysia hanyalah satu slogan semata-mata.Ianya bukanlah sesuatu yang baru untuk menyatakan penyatuan .Takanlah setelah sekian lama BN memerintah Malaysia ini, konsep penyatuan seperti itu baru nak diketengahkan. Ianya hanya menjelaskan bahawa polisi dan dasar BN selama ini gagal menyelesaikan masalah perkauman di Malaysia.

Rakyat muak dengan kata-kata sahaja. Buktikan bahawa Umno , MCA dan MIC bukan parti perkauman yang sentiasa memainkan sentimen perkauman masing-masing.

Bukankah Umno yang memainkan sentimen perkauman di Perak dengan menuduh DS Nizar sebagai pengkhianat Melayu, kuda tunggangan DAP, boneka, ikut telunjuk Cina, gadai tanah Melayu dan sebagainya.

Umno menggunakan isu pemberian tanah hak milik kekal kepada orang-orang Cina untuk membangkitkan sentimen orang-orang Melayu.Mereka menuduh orang Cina yang diberikan hak milik tanah tersebut adalah orang-orang kominis!

Apakah rakyat akan melupakan peranan Najib dalam rampasan kuasa di Perak? Di Bukit Gantang dan Bukit Selambau amat jelas menunjukan pertanda yang rakyat tidak memberikan restu mereka kepada Umno/BN.

Bahawa siapa yang memerintah negara ini adalah rakyat Malaysia demi kesejahteraan satu Malaysia.Maka kembalikanlah kuasa kepada rakyat untuk memilih siapa yang patut memerintah.

Selesaikan dahulu kemelut politik di negeri Perak yang sudah begitu lama bercelaru.Cara mudah dan terhormat dengan membubarkan DUN dan mengadakan pilihan raya yang baru.

Najib tidak perlu menonjolkan slogan tersebut hanya dengan kata-kata sahaja.Buktikan dengan perubahan ke arah konsep tersebut. Satu Malaysia, orang sudah tahu siapa Najib!

No comments:

Search This Blog