Tuesday, April 14, 2009

PAS akan sokong usul tidak percaya terhadap MB Terengganu


Masa depan politik Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said kini dilihat sebagai telur dihujung tanduk apabila desas desus bertiup kencang usul undi tidak percaya terhadap beliau akan dikemukakan oleh ahli-ahli undangan negeri daripada Barisan Nasional.

Ketika dihubungi TV Antara, ADUN Batu Burok, Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi berkata PAS akan menyokong sebarang usul percaya sekiranya dikemukakan terhadap Ahmad Said tetapi sangsi samada wakil rakyat Barisan Nasional mahu menumbangkan kerajaan mereka sendiri.

"Memang benar Menteri Besar sekarang tidak popular dan banyak rungutan terhadap beliau dikalangan pemimpin Umno negeri.

"Ahmad Said juga dikatakan telah menyebabkan perkhidmatan sivil negeri Terengganu berpecah dan berpuak-puak kerana sikap beliau.

"Beliau juga tidak banyak membawa pembangunan kepada negeri Terengganu sejak dilantik menjadi Menteri Besar dan hanya meneruskan projek-projek terdahulu," jelas Syed Azman yang juga Pengerusi Lujnah Hal Ehwal Antarabangsa PAS Pusat.

Syed Azman selanjutnya berkata kemungkinan besar ADUN-ADUN BN akan hanya menghantar memorandum untuk menyatakan bantahan dan rasa tidak puas hati mereka terhadap sikap dan kepimpinan lemah Ahmad Said.

"Mereka sedang berbincang dan ada juga mendapatkan pandangan pihak PAS. Saya tidak rasa mereka nak jatuhkan Menteri Besar kerana ini akan merugikan mereka juga," ujar beliau lagi.

No comments:

Search This Blog