Thursday, February 5, 2009

prinsip perjuangan

inilah yang akan terjadi apabila wakil rakyat yang dipilih tidak mempunyai asas perjuangan. tidak tahu apakah yang nak diperjuangankan. sepatutnya, apabila telah memilih untuk melibatkan diri kedalam kancah politik, kita mesti mempunyai wawasan dan idea perjuangan yang akan di bawa dan mesti kekal sampai bila-bila. setelah pasti asas perjuangan baru lah memilih parti yang sealiran dengan apa yang nak diperjuangkan.

PAS misalnya, memperjuangkan supaya islam ditegakkan dan pemerintahan menurut al-quran dan hadis di malaysia. dan sampai bila-bila pun ia akan kekal begitu. dan mereka yang mengaku islam dan mahu sama-sama melaksanakan perintah yang telah diperintahkan oleh allah ini akan bersama-sama PAS sebagai wadah kearah itu. setelah kita mengaku tiada tuhan yang disembah melainkan allah, maka wajiblah keatas kita untuk melaksanakan perintahnya. bukan menentangnya dan perjalanan ke arah itu dilalui tanpa meletakkan kepentingan diri demi untuk mendapatkan kemewahan dan pangkat. berjuang hanyalah kerana allah taala. itu adalah wajib untuk dilaksanakan. inilah yang telah berlaku dan dibuktikan oleh pemimpin-pemimpin yang telah memerintah kerajaan kelantan selama hampir 20 tahun. tanpa amalan rasuah atau masalah wakil rakyat yang ingin menukar prinsip perjuangan.

wahai orang-orang islam di malaysia, ingatlah bahawa menentang orang yang hendak menegakkan hukum allah di muka bumi ini samalah seperti menentang allah. dan kita semua tahu apa hukumnya. jadi berfikirlah sendiri.

No comments:

Search This Blog