Tuesday, February 3, 2009

Ate..mike udoh nampok ke idak..?Cerita disebalik cerita



"

ASSALAMUALAIKUM..

Bagi yang belum faham,atau buat-buat tak faham apa kah sebenarnya yang berlaku di negeri kelahiran penulis Perak DR , moh kite memahaminya berdasarkan apa yang telah dibaca dan apa yang dapat penulis fahami..



1.Tajuk filem- Ds Najib n GENG- "Pengembaraan bermula dinegeri Perak."

Jalan cerita filem ini memang pelik dan pening dibuatnya,ianya mengisahkan hasrat beberapa pemimpin UMNO terutamanya Najib untuk mnjatuhkan kerajaan PR di negeri Perak dengan menggunakan teknik "Silat Duit ..eyahh!!! " dengan memerangkap 2 ADUN yang dituduh merasuah oleh mereka tetapi 2 ADUN inilah juga dijadikan kawan baik mereka akhirnya.Sekiranya usaha mereka ini berjaya,ini akan dapat membantu Najib untuk menaikkan semula kelakiannya yang telah terpelentuk kedalam serta tidak dapat berdiri tegak seperti malam pertama perkahwinannya dengan seorang "PENGUIN KACUKAN".

Tetapi perancangan Najib telah dapat dihidu dengan busuk bau ketepek oleh musuh poketnya Anwar,lalu mengarahkan satu kad merah dari Bota segera digunakan untuk menyelamatkan keadaan. Langkah ini pula rupanya telah menyebabkan pemegang kad hijau dan kuning dari beberapa Adun ingin bergerak sama,namun dapat ditahan kerana " Permainan masih lagi dalam separuh masa pertama".

Apabila ini berlaku,sudah pastilah perancangan awal Najib and Geng terbantut sampai mereka semua terkentut hingga ada yang terberak (kabarnya bekas MB),namun demi untuk menaikkan semula kelakian "naik separuhpun pun jadilah " usaha ini diteruskan juga. Maka hilanglah 2 Adun ini tanpa kabar berita hinggakan ada yang mengatakan mereka ini telah disembunyikan oleh orang bunian dari Pekan.

Tapi biasalah orang Anwar mempunyai deria pembauan dan pengecaman yang besar,maka langkah pencegahan "chikukunya" yang telah disediakan "awai-awai" lagi digunakan. Najib and Geng bertambah gelisah,apakah pengembaraan mereka akan berakhir disini?..

Demi untuk menyelamatkan periuk belanga,ayam itik ,tiba-tiba berkokoklah 2 orang ADUN yang tiba-tiba "boleh pulak " keluar dari tempat "percutian " mereka untuk menambahkan lagi "suspen" filem ini..Tapi Yop!!! ape kan dayer..mike terimer ler kehendak darinyee..

Persoalan dari ku..

Buat ds Najib & geng, " Selama ni u asyik kate,lompat parti langkah tidak bermoral,kenapa pula bila mahu diadakan PRK u nampak macam gelabah dan mahu mencabar..?

Bagi 2 ADUN pula,kenapa kamu tidak berjumpa terus Menteri Besar serta rakan-rakan dari Pakatan ?..kenape perlu jumpa mereka itu ?

MORAL DARI KISAH FILEM DI ATAS.

1. Allah maha kaya.

2. Salah satu cara nak mengelakkan berlakunya upacara lompat parti,buatlah surat akujanji agar tidak menyesal dikemudian hari.

3. 2 ADUN yang diberhentikan seharusnya faham dan tahu semasa mereka menandatangani surat letak jawatan dulu,APAKAH tujuan surat itu dibuat ?

a. Berjanji bahawa tidak akan terpesong dari perjuangan.
b. Berjuang bukan kerana harta dan wang.
c. Mampu dan bersedia menjaga maruah dan dasar parti.
Apabila tiga perkara di atas difahami,tak usahlah kecoh-kecoh lagi.

4. Sekiranya ADUN ingin bercuti atau sakit,memadailah buat surat MC dan letakkan di pejabat sendiri,tak perlulah lapor kepada pemimpin yang lebih tinggi hatta keluarga sekalipun.

5. 2 ADUN jika dilihat pada keterangan mereka,rupanya mereka telah mengambil cuti PAKEJ PENYAKIT untuk 2 orang,bukan lagi Pakej Pelancogan seperti sebelumnya.

5. Apakah nasib 2 ADUN yang telah mengenselkan hasrat hati untuk membuat aksi lompat ini,baik penerimaan PKR ataupun UMENO?. Adakah mereka bakal menjadi calon tajaan UMENO.

6. Bagaimana pula dengan nasib pelakon utama Najib and Geng..? Mampukah mereka mencipta kejutan dalam PRK yang bakal berlaku nanti? Adakah mereka hanya beroleh "BERANG SAMBIL MAKAN JERING " sahaja.

7.Baru ku tahu, "Speaker" yang kita tahu hanya boleh mengeluarkan bunyi rupanya mempunyai timbalan Speaker yang setakat ini masih belum kita tahu macam mana punya bunyinya...hehehe

8. Kuasa dan duit bukanlah penentu ke atas segalanya..

APE DIPIKIAU LAGI YOP!!!

Isk!!!.. ATE MERASE LER MIKE pake kain batik cap kapal terobang...

1 comment:

taipingmali said...

Lubang sudah pecah, Anwar kalah dalam kes 2 adun lalu mengarahkan pecacainya pergi ke pesuruhjaya sumpah dan bersumpah bahaya najib cuba memberi 50 juta untuk menarik adun Pkr lompat parti. Semuanya untuk mengalihkan perbincangan umnum mengenai kesnya yang akan disebut 5 February ini.

Walaupun jatuh mmasih gagah bangun untuk melawan. itu lah Anwar.

Balik Pulau Bayan Lepas, Sini terpelau , sana terlepas.

Hajat dihati ingin menikam Pas, akibatnya dua-dua terlepas.

Anwar Zionis masih gagal melahirkan rasa benci dan marah kepada Amerika dan Israel yang mengganas di Gaza.

Anwar lebih sayangkan Zionis dari mengecam dan mengutuk pencerobohan mereka.

Allah maha kaya , maha besar,

Search This Blog