Monday, March 23, 2009

MB Perak yang sah calon PAS Bukit Gantang

TAIPING: Menteri Besar Perak yang sah, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dipilih sebagai calon Pakatan Rakyat bagi kerusi Parlimen Bukit Gantang. seperti undian yang dibuat didalam laman blog, pemilihan Nizar memang amat tepat sekali. alasan calon mestilah anak tempatan seperti yang diguna pakai oleh umno tidak penting bagi memilih calon. yang penting adalah keperibadian, perwatakan dan kebolehan seseorang itu untuk menjadi pemimpin. kalau anak tempatan tapi tidak boleh melaksanakan tugas..nak buat apa.

Nizar mempunyai latar belakang yang lengkap dari segi akedemik, ugama dan kepimpinan. ciri-ciri inilah yang mesti ada pada setiap pemimpin. kini terserah kepada pengundi-pengundi untuk membuat pilihan. kepada jentera pilihanraya pakatan rakyat...pastikan kemenangan dipihak kita.

BIODATA NIZAR

Beliau yang juga Adun Pasir Panjang dilahirkan pada 17 Mac 1957 di Kampung Air Hitam Labu, Kampar Perak merupakan lulusan Sarjana Muda Sains Kejuruteraan Mekanikal dari University Of Aston di Brimingham, United Kingdom.

Sebelum dilantik menjadi Menteri Besar beliau merupakan Pengarah Urusan di beberapa firma swasta manakala di luar negara pula beliau banyak menjalankan beberapa projek di beberapa buah negara, antara di Birmingham, United Kingdom, Zug Switzerland dan Miano Italy.

Dalam bidang politik pula, beliau berkecimpung dengan PAS dengan memegang Ahli Jawatankuasa PAS kawasan Kampar (1999 - 2001). Beliau menjawat jawatan Yang Dipertua PAS kawasn Kampar (2001 hingga kini).

Di peringkat PAS Negeri Perak, beliau memegang jawatan Bendahari PAS Negeri (2001- 2006), Setiausaha PAS Negeri (sebelum menjadi Menteri Besar Perak).

1 comment:

Anonymous said...

aatahniah Yob.InsyaAllah PR di ambang kemenangan. Pilihan Tepat Masa Kini. Suuuh Ameno.

Search This Blog