Thursday, March 19, 2009

Confirm UMNO akan mati

Analisis Isu Oleh wanibrah

" Ekoran daripada Jawtankuasa Disiplin UMNO menghalang Ali Rustam bertanding Timbalan Presiden UMNO dalam pemilihan pada 24-28 Mac nanti, jelas bayangan rasuah sudah menjadi darah daging pemimpin dan ahli UMNO. Imej ini tidak boleh diketepikan bila mana penyakit lain turut dihidapi UMNO seperti mana tindakan Parlimen menggantung ahli parlimen Puchong selama 12 bulan atas sebab membangkitkan (mengaitkan Najib) isu pembunuhan Altantuya dalam ucapannya di Parlimen tempoh hari. Maka Ali Rustam atau Najib kedua-duanya dilihat mempunyai penyakit yang bakal memudaratkan UMNO dan melayakkan UMNO ditolak selama-lamanya oleh rakyat.

Sementelah pula, hasil kajian rawak Merdeka Centre dengan kerjasama UIAM, turut mendedahkan keraguan orang Melayu dan responden seramai lebih 1,000 orang itu, sudah tidak yakin untuk UMNO menjadi peneraju kepimpinan negara.

Tercetus pula, kenyataan meragukan semua pihak apabila Zaid Ibrahim telah mencadangkan kepada Yang DIpertuan Agung agar tidak menerima Najib sebagai Perdana Menteri selepas Pak Lah Badawi berundur nanti. Ini semua akan menjelmakan pelbagai kerisauan rakyat, betapa UMNO di penghujung hayat ini mempunyai pelbagai rekod buruk yang mendera rakyat.

Lebih-lebih lagi dalam suasana ekonomi global turut menyengat keselesaan hidup rakyat Malaysia yang sudah pasti ia memerlukan pemimpin negara yang tulus ikhlas, dan berjiwa kental serta terhindar darpadai sebarang salah laku mahupun perbuatan jenayah!!

Sudah cukuplah rakyat mempercayai kata-kata manis pemimpin UMNO yang jelas di sebalik bibir yang meleret senyum terbayang hati yang busuk untuk menjunjung amanah rakyat dan negara. Demi Tuhan Yang Esa, pemimpin yang belot dengan amanahnya pasti akan dibaham api neraka jahanam!!

No comments:

Search This Blog