Monday, March 16, 2009

Ancaman Dari Monggolia rupanya kerja ahli UMNO

Artikel Oleh dewa

" Najib yang menghitung hari pertabalannya sebagai PM kini berdepan dengan pelbagai ancaman. Ancaman dari gunung iaitu penentangan PAS merupakan ancaman lama yang kurang digeruni. Ancaman dari Anwar juga bukanlah ancaman besar berikutan sikap politik bersih Anwar yang tidak menggunakan kaedah keji dalam berpolitik dan lebih selesa dengan kaedah defensif. Penganalisis politik mendapati bahawa ancaman terbesar Najib ialah ANCAMAN DARI MONGGOLIA dan artikel ini menganalisa betapa musuh Najib dalam UMNO mendalangi usaha menjatuhkan Najib dalam isu ini.

Terdapat banyak fakta yang menunjukkan bahawa isu Monggolia ini sebenarnya digunakan oleh ahli UMNO sendiri untuk menjatuhkan Najib:

1. Rosmah enggan menyaman Raja Petra sekalipun pelbagai tuduhan dibuat untuk mengelakkan kontroversi. Tindakan pendakwaraya yang mendakwa Raja Petra sebelum pemilihan agung UMNO memsensasikan dakwaan Raja Petra dan menjejaskan imej Najib.

2. Tindakan mendakwa Razak Baginda separuh jalan lalu membebaskannya TANPA PERLU MEMBELA DIRI membawa persepsi kepada rakyat bahawa Najib memang terlibat. Kalau memang tiada kes langsung, mengapa perlu dakwa? Kalau ada kes, mengapa tak perlu bela diri?

3. Sikap Pak Lah, KJ dan penyokong mereka yang berteka-teki dalam isu tarikh peralihan kuasa menguatkan sangkaan bahawa Najib tidak akan menjadi PM.

4. Pak Lah setiap kali ditanya akan berkata bahawa pelan peralihan kuasa berjalan lancar. Teapi Pak Lah juga ada berkata bahawa Pak Lah sebenarnya mahu menjadi PM dua penggal kerana rancangannya memerlukan dua penggal untuk dilaksanakan. Pak Lah ditekan untuk melepaskan kuasa.

5. Akhbar utama Perancis mendedahkan secara terperinci kaitan Najib dan pembunuhan Altantuya.

Ramai percaya ahli UMNO yang anti-Najib sendiri berperanan menyebarkan isu Monggolia ini..

Dipercayai, sebelum penabalan NAjib sebagai PM, akan ada beberapa pendedahan gempar yang baru. Sebagai contoh, sekiranya 2 orang yang sedang dituduh di mahkamah atas pembunuhan Altantuya mengatakan bahawa mereka diarahkan oleh Najib, kareer Najib pasti terjejas.

Walau bagaimanapun, Najib terkenal dengan kebolehan menghilangkan orang dalam masa 24 jam lalu muncul semula dengan Statutory Declaration yang menafikan semua pendedahan sebelum ini, seperti dalam kes Bala.

Yang saya khuatir, ancaman dari Monggolia yang mungkin datang dari keluarga mangsa yang mungkin meletakkan undang-undang di tangan sendiri. Kalau anak saya yang kena bom, dan mahkamah nampak berat sebelah, saya pun mungkin akan mempertimbangkan kaedah lain..

Jadi, Najib akan menjadi PM Malaysia yang memerlukan sekuriti yang paling tinggi dalam sejarah...

No comments:

Search This Blog