Monday, March 30, 2009

Pulau Pinang capai miskin tegar sifar

PULAU PINANG 30 Mac — Pulau Pinang berjaya mencapai sasaran miskin tegar sifar apabila 728 keluarga miskin tegar di negeri ini memperoleh pendapatan sekurang-kurangnya RM500 sebulan.

Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata di bawah program pembasmian kemiskinan tegar, kerajaan negeri akan membantu setiap keluarga yang berpendapatan kurang daripada RM500 sebulan.

“Jika satu keluarga itu memperoleh pendapatan bulanan sebanyak RM200, kerajaan negeri akan membantu sebanyak RM300 bagi membolehkan keluarga itu mempunyai pendapatan sekurang-kurangnya RM500 sebulan,” katanya kepada pemberita selepas majlis pengumuman Pulau Pinang mencapai status miskin tegar sifar di sini, hari ini.

Beliau berkata bagi peringkat permulaan, kira-kira RM213,000 disalur kepada keluarga terbabit.

“Ini merupakan bantuan berterusan kerajaan negeri. Bantuan kewangan sedemikian akan diberi untuk tiga bulan pertama sebagai permulaan,” katanya.

Beliau berkata untuk keluarga miskin tegar yang produktif, kerajaan negeri akan mencari peluang perniagaan atau pekerjaan serta menganjurkan kursus motivasi bagi mengeluarkan mereka daripada kemiskinan.

2 comments:

Unknown said...

Nice Stuff!

Commendable Blog indeed!

Great Going!

Dear Blogger, need your valuable feedback for:

www.octandigital.com

Regards,
Mehta

pemuda cheh said...

a good web for those who interested in IT and automotif technology.

Search This Blog