Tuesday, March 31, 2009

Sekat Kejahatan UMNO/BN

Analisis Isu Oleh ruhan

" Analogi paling tepat untuk hasil utama Perhimpunan Agung Perasuah 2009 yang baru saja berlalu ialah "kokok berderai-derai ekor bergelumang taik". UMNO telah secara relatif menyempurnakan imejnya sebagai penghalal amalan rasuah kepada seluruh rakyat Malaysia.

Tidak sepatah pun kata penentangan yang terhambur dari mulut semua anggota barisan kepimpinan baru setelah pemasyhuran jawatan masing-masing.

Bekas Presiden UMNO pun tidak ambil kisah tentang menantunya yang menang jawatan Ketua Pemuda UMNO setelah didapati bersalah kerana mengamalkan politik wang, malah mengharapkan lama-kelamaan ahli UMNO akan menerimanya dengan baik. Semua penganalisis politik memperakui hal itu akan berlaku kerana secara tabiinya semua ahli UMNO sudah ketagih candu rasuah.

Rakyat menolak tingkah laku tidak bermoral yang dilakukan oleh UMNO tanpa belas kasihan. Rating Malaysia dalam pengamalan rasuah tidak syak lagi akan mencanak naik tidak berapa lama lagi. Kesan langsung daripada situasi ini termasuklah merebaknya amalan rasuah dalam kalangan masyarakat. Walaupun tidak diajar, perasuah akan mencari akal supaya tidak tertangkap. Apatah lagi apabila SPRM dilihat hanya sebagai propemerintah dan wadah untuk menyiasat salah laku pembangkang semata-mata.

Golongan bedebah ini akan membuat pelbagai improvisasi terhadap cara Khairy merasuah. Harus diingat bahawa Perhimpunan Agung Perasuah 2009 itu telah melahirkan dua orang roll model yang terhebat dalam rasuah, iaitu Ali Rustam dan Khairy Jamaluddin.

Jika usaha Khairy menarik golongan muda menyertai UMNO mencapai kejayaan cemerlang, sudah pastilah jumlah perasuah akan meningkat secara mendadak di negara kita. Bayangkanlah perkara yang akan berlaku jika perasuah-perasuah lain yang menganggotai heirarki tertinggi kepimpinan UMNO turut diberi sokongan padu oleh orang Melayu. Alamatnya lingkuplah negara kita.

Dengan taraf hidup yang terumbang-ambing akibat kegagalan DEB, mereka amat tertarik dengan peluang yang disediakan oleh UMNO untuk mengubah nasib. Pada masa yang sama, kita perlu menerima hakikat bahawa pegangan agama sebahagian daripada orang Melayu masih longgar dan lembek. Jika tidak, masakan mereka menghalalkan rasuah, terlibat dengan pelbagai jenayah, salah guna dadah, merempit, buang anak, menculik, sumbang mahram, dan sebagainya. Sebutlah apa-apa saja perlakuan negatif, orang Melayu pasti menjuarainya!!!

Anehnya, orang yang menghentam pengamalan rasuah sesungguh hati pun tidak tetap pendirian. Dia akan kembali menyertai UMNO. Fenomena ini membuktikan bahawa UMNO ialah sejenis dadah yang amat kuat cengkaman ketagihannya. Sesiapa juga yang terperangkap di dalamnya sukar melepaskan diri. Jika Dr. Mahathir pun akhirnya boleh terima amalan rasuah dalam UMNO, apatah orang lain yang rata-rata tidak kuat imannya.

Rakyat Malaysia yang bermaruah berkewajipan menghalang kegilaan UMNO ini menjadi realiti. Kemenangan UMNO/BN di Bukit Gantang, Bukit Selambau, dan Batang Air akan dicanang sebagai persetujuan rakyat terhadap penghalalan rasuah yang UMNO telah maktubkan.

Jangan letak negara ini dalam kebinasaan. Pilihlah Pakatan Rakyat yang menentang kezaliman dan berusaha merakyatkan anugerah Tuhan kepada negara ini. Kekalkan kemenangan untuk rakyat!!!

UNDILAH PAS !!! UNDILAH PKR !!! "

No comments:

Search This Blog