Thursday, February 26, 2009

UMNO menyimpang jauh dari perjuangan untuk Agama, Bangsa dan Tanah Air

Artikel Pendek Oleh sofiwahab

" Calon Ketua Pemuda Umno, Mukhriz Mahathir mengakui Umno sudah jauh menyimpang dari perjuangan untuk agama, bangsa dan tanahair.

"Kita sudah menyimpang dari perjuangan untuk agama, bangsa dan tanahair... Rakyat tidak lihat kita benar-benar berpegang kepada perjuangan kita."Ucapan kita sudah jadi retorik, dan orang kata kita retorik dan tidak amalkan apa yang kita cakap...," kata dalam program Hujah TV9 malam tadi.

Saya bersetuju dengan pandangan Mukhriz ini kerana terbukti di depan mata pemimpin Umno hanya mementingkan perut dan bawah perut. Agama Islam dipinggirkan sehingga ada mufti yang mendakwa orang Islam murtad sudah mengjangkau lebih dari 250,000 orang.

Bangsa Melayu sudah lama dipinggirkan kerana dasar kerajaan BN yang dilihat tidak menguntungkan orang Melayu. Orang Melayu ketinggalan dalam segenap segi semuanya kerana kegagalan dasar kerajaan BN yang terasnya adalah Umno. Tanah rezab Melayu semakin mengecil kerana digadaikan oleh kerajaan BN contohnya tanah orang Melayu di Johor tergadai kepada orang asing di Wilayah Pembangunan Iskandar (WPI).

Tanahair sendiri lambat laun akan tergadai kepada negara asing lantaran dasar kerajaan BN yang hanya mementingkan projek di mana ianya memberikan keuntungan kepada kroni-kroni mereka.

Maka tidak syak lagi dakwaan Mukhriz ini adalah benar, tidak ada yang tidak benar melainkan benar belaka.

No comments:

Search This Blog