Monday, February 23, 2009

Inilah masa untuk meranapkan UMNO sehancur hancurnya

E-mel Pembaca Oleh ramziredang

"Dari dulu pihak pembangkang selalu menggunakan strategi bertahan bila ditimbulkan sesuatu isu oleh UMNO laknat. Kita selalu terhimpit dengan asakan asakan media untuk memberi alasan dan jawapan kepada rakyat. Kekadang jawaban yang kita beri itu pula yang diputarbelit hingga kita jadi makin terhimpit dan terjerat. Kerana kita hanya gunakan strategi bertahan seperti inilah maka kita akan selalu kehabisan tenaga untuk lawan. Rasa rasanya strategi ini tidak sesuai lagi sekarang. Kita perlu serang balik habis habisan. UMNO sangat banyak isu. UMNO adalah lubuk segala kepincangan. Carilah isu apa yang hendak diperkatakan, rasuah? skandal sex? bunuh? derhaka pada raja? penggondolan hutan simpan? judi? masalah sosial? gengster? jual tanah negara kepada negara luar? jual saham kepada rakyat asing? dan segala-galanya, ada pada UMNO.
Kini bila sebut pasal derhaka, media media alternatif mula menyerang balik menggunakan sejarah sejarah lama UMNO. Apabila rakyat ambil tahu dan mula membaca sejarah sejarah lama UMNO yang banyak derhaka pada raja, UMNO mula menggelabah sekarang. Senjata sudah menikam diri. Kesempatan seperti inilah yang perlu dimainkan oleh media alternatif. Kalau timbul isu sex, carilah dan siarkan kembali kisah kisah sex pemimpin UMNO habis habisan. Dedahkan. Biar rakyat boleh buat perbandingan pada masa yang sama isu itu berlaku.


UMNO sendiri sudah menyedari bahawa hayatnya telah makin hampir dan kepupusannya pasti berlaku. Tandanya ialah kekejaman yang tersangat melampau sekarang. SPRM telah digunakan sewenang wenangnya. Institusi raja diperbodohkan di mata rakyat. Baguslah. Kalau boleh lagi kejam lagi bagus. Sebab makin kejam lagi perangai UMNO, makin bertambah ramai orang orang UMNO sedar tentang keburukan UMNO. Rakyat akan bertambah meluat.
Macam jugak kenaikan harga minyak, BodoLAH naikkan harga sesuka hati, rakyat mula membuka mata bahawa UMNO ni memang jenis jahat dan berperangai lanun. Sampai sekarang harga minyak dunia dah jadi USD34 setong macam tahun 2005, tapi menteri UBAN bodoh tu tak turun turunkan pun harga minyak. Dulu kata nak kaji tiap tiap bulan. Sekarang dah senyap. Dasar menteri hisap darah bangsa sendiri...ptuihhhh.
Kalau dulu kita hanya dapat memberi penerangan dan menarik rakyat marhain tentang isu yang berlaku. Tapi sekarang orang orang intelekpun dah mula buka mata. Profesor undang undang dari banyak universiti dah naik pening dengan undang undang yang UMNO gunapakai. Nak kata ikut undang undang islam jauh sekali. Undang undang yang dia sendiri buatpun dia tak pakai. Yang paling parah pemimpin pemimpin UMNO yang dulu mereka hormatipun dah bercanggah pendapat dengan pemimpin baru, seperti Tun Mahathir, Tengku Razaleigh, Rais Yatim dan banyak lagi. Inilah tanda yang paling besar tentang ambang kehancuran UMNO. Puak mereka sendiri dah tak suka dengan perangai mereka.
Yang penting bagi kita, gunalah sebaik mungkin peluang ini. Janganlah terlalu gundah gulana dan terlalu risau. Marilah kita ranapkan mereka habis habisan dengan berbagai strategi. Istiqomahlah dengan perjuangan. Jangan termakan dengan fitnah dan hasutan mereka untuk menghancurkan kita. Tiap seorang dari kita punyai tugas yang perlu dijalankan setakat yang mampu. Inilah masa kita diuji dan membuktikan kekuatan hati kita.
Allah s.w.t berfirman dalam surah al ahzaab ayat 22 :
Dan pada masa orang-orang yang beriman melihat tentera Al-Ahzaab, berkatalah mereka:" Inilah yang telah dijanjikan Allah dan RasulNya kepada kami dan benarlah (apa yang telah dijanjikan) Allah dan RasulNya". Dan (angkatan tentera musuh yang mereka lihat) itu tidak memberi sebarang kesan kepada mereka selain daripada menambahkan iman dan penyerahan diri mereka bulat-bulat kepada Allah.

No comments:

Search This Blog