Saturday, February 28, 2009

UMNO Adalah Bayangan Dajjal Sebenar

Artikel Oleh: Tok Janggut

Apabila disebut nama Dajjal, semua umat Islam dapat membayangkan bentuk, perangai dan perjuangan makhluk ini seperti yang diterangkan oleh ustaz-ustaz dalam kuliah-kuliah yang berasaskan sumber Quran dan hadis Nabi. Tujuan Dajjal muncul sebelum kiamat ialah tidak lain hanya untuk menyesatkan manusia supaya mengikut nya untuk kufur kepada Allah dan mati sesat. Manusia ketika keadaanya amat cemas dan susah, maka datanglah Dajjal dan kuncu-kuncunya menawarkan berbagai-bagai tawaran samada berbentuk kemewahan atau apa saja asalkan manusia ketika itu setuju mengikut dan menyokongnya.

Mana-mana yang tidak setuju akan disiksa dan dibunuh terus. Dizaman Nabi juga ada unsure-unsur seperti Dajjal ini dimana Nabi sendiri dan pengikutnya ditawarkan dengan harta, pangkat dan kuasa dengan syarat meninggalkan perjuangan Islam yang diperintahkan oleh Allah, mana-mana yang ingkar akan disiksa malahan dibunuh. Kini walaupun Dajjal sebenar belum wujud tetapi bayangan-banyangan perangai dan perjuangan ala Dajjal telah muncul, matlamatnya sama untu mengajak manusia yang tidak punya iman dan aqidah yang mantap untuk bersama menyokong mereka semata-mata untuk mengekalkan kuasa, pamgkat dan harta. Sesiapa yang ingkar atau melawan akan ditindas, dimalukan, difitnah hatta dipenjarakan dengan direkacipta dengan ebrbagai tuduhan palsu.

Mana-mana yang setuju ikut, akan selamat dan hidup senang. Seandainya buat sebesar mana kesalahan pun samada membunuh, makan rasuah, rogol, minum arak, menipu dan berbagai kemungkaran lagi akan ditutup selagi tidak derhaka dan melawan mereka yang berkuasa. Mereka inilah golongan sesat lagi menyesatkan dan hanya manusia yang beriman saja yang dilindungi Allah dan terselamat dari tipudaya talibarut Dajjal ini.

Contoh lain yang boleh diambil untuk menyamakan puak ini dengan Dajjal ialah, dalam kaedah Islam boleh bercampur antara yang hak dan yang bathil, tidak boleh bercampur kerja haram dan halal dalam masa yang sama dan tidak boleh berlaku dosa dan pahala dalam waktu yang sama. Umpamanya tidak ada dalam Islam penganutnya disuruh membina masjid dan dalam masa yang sama membina kilang arak dan tempat judi.

Tidak ada suruhan menyambut Maulidul Rasul dan dalam masa yang sama menghina Sunnah dan ajaran Rasul dan berbagai lagi.

Tetapi ini berlaku dalam UMNO, ada golongan kononya orang alim, kuat beragama tapi golongan tak solat, kaki judi, kaki zina, kaki arak, kaki rasuah pun lebih ramai lagi dalam UMNO. Jadi mana munasabahnya yang UMNO ini perjuangannya selari dengan Islam dan diterima oleh Islam? Ini golongan sesat lagi syirik sebenarnya. Mereka sibuk denagn agenda melayu, agenda bangsa tetapi mereka lupa bangsa tidak ada nilainya disisi Islam sekiranya perjuangan mereka jelas lari dari Islam. Khalifah atau raja-raja dahulu tidak peduli akan bangsa mereka tetapi mereka mengutamakan Islam dari segala-galanya. Mereka tak kaut harta rakyat, tak libat diri dengan projek atau kawasan balak tetapi sekarang apa saja yang mereka nak semua dapat. Nak arak, nak perempuan, nak apa saja semua dapat. Yang merana, yang merempat, yang kelaparan adalah rakyat bawahan yang tidak di pedulikan atau dipandang jijik. Ini bukan pemerintah yang digarispandukan oleh Islam.

Ini pengkhianat agama dan penderhaka pada Allah dan Rasul sebenarnya.

Sikit-sikit derhaka, sikit-sikit derhaka. Derhaka apa? Ajaran sapa? Yang mereka jelas derhaka dan melawan Allah dan Rasul tidak pula ditonjolkan. Apa hak kamu nak paksa rakyat ikut dan taat serta patuh kepada kamu yang saban waktu dan masa bergelumang dengan maksiat dan kemungkaran pada Allah dan Rasul. Pedulikan dan jangan layan semua itu. Asalkan apa yang kita buat tidak bercanggah dengan ajaran Nabi, teruskan. Mereka ini bukan penyelamat kita diakhirat kelak malahan mereka inilah bakal membawa kita ke neraka sekiranya kita tunduk dan mengikut telunjuk dan akur dengan perjuangan mereka.

Yang akan menyelamatkan kita ialah Allah, Nabi kita serta amalan soleh kita. Oleh itu berpeganglah dengan ajaran Nabi dan perintah Allah dan jangan ikut ajaran puak sesat yang jelas mengikut skrip Dajjal ini. Perjuangan berasaskan Quran dan Hadis saja yang benar dan diperakui oleh Allah dan Rasul kelak.

Wallahualam.

No comments:

Search This Blog