Monday, February 16, 2009

Akhirnya PM terpaksa "cuci najis" timbalannya....


" PM akan mengadap sembah kepada semua Raja yang ada bagi menjelaskan kemelut yang berlaku di Perak. Misi beliau hanyalah satu supaya semua Raja mendengar 'titah' BN akan tindak-tanduknya adalah betul, tidak ada yang tidak betul melainkan betul belaka.

Apa saja penjelasan yang diberikan oleh PM diharapkan akan diterima oleh Raja sama ada suka atau tidak suka. Semuanya telah berlaku gara-gara tindakan bodoh timbalannya yang gelojoh dan gopoh untuk melihat kerajaan PR di Perak runtuh.

Sikap dan pendirian PM terhadap 2 ekor yang melompat (tambah 1 ekor lagi) seolah-olah terpaksa disenanginya kerana dia juga mungkin sedar akan kesan akibatnya. Tetapi dasar PM sejak akhir-akhir (kerana nak pencen) ini jelas nampak akan kemalasan yang amat sangat sehingga apa yang berlaku di sekililingnya dia buat tak kisah.

Tetapi isu di Perak yang diburaikan oleh Najib telah membangkitkannya dari malasnya untuk tampil 'mencuci najis' secara terpaksa. PM tak sanggup untuk menghidu sama akan betapa busuk najis yang diburai timbalanya selama ini sehingga boleh naik muntah kepada dirinya dan seluruh rakyat Malaysia keseluruhannya.

Kebangkitan rakyat kali ini terhadap BN cukup hebat sehingga membabitkan pihak istana juga. PM baru tersedar dari lenanya mungkin, kalau Najib tak buat hal di Perak mungkin tak begini jadinya.

Tapi apakan daya, benda teleh lepas terpaksa ditelan juga pahit manisnya. Sama jugalah kalau orang dah melepas, terpaksa dihidu jugalah akan baunya walau busuk sebusuk-busuknya. Mau tak mau PM kena cuci jugalah najis yang dibuat timbalannya, sebab Raja-raja pun telah mulai sedar bahawa rakannya di Perak telah 'terpijak' juga kerana mata dah kabur, rambut dah gugur, tenaga dan kendur, rambut dah luntur, datang isyarat nak masuk....(sambung sendiri)

No comments:

Search This Blog