Saturday, June 20, 2009

Undi BN boleh masuk syurga juga

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, sama ada rakyat mengundi Barisan Nasional (BN) atau pun Pas, kedua-duanya pun membolehkan umat Islam masuk syurga.

Timbalan Presiden UMNO itu berkata, perkara yang boleh menghalang orang Islam daripada masuk syurga adalah dosa mereka dan bukannya kerana memilih suatu parti. Beliau yang juga Menteri Pelajaran berkata, hakikatnya kedua-dua parti memperjuangkan agama Islam namun apa yang membezakan BN dan Pas adalah BN mempunyai kekuatan untuk memaju dan menggerakkan negara.

tapi lupakah dia bahawa memilih umno itu berdosa kerana umno mempunyai kekuatan dan telah memerintah selama 50 tahun tapi masih tidak melaksanakan islam, sebaliknya masih berpegang kepada perlembagaan lord reid, malah menentang habis-habisan perjuangan islam yang di bawa oleh pas. terbukti bila pas nak laksanakan hudud dikelantan dan terengganu, siapa yang paling kuat menentang? sampai nak saman di mahkamah. tidak berdosakah kita bila memilih parti yang berjuang berasas kan bangsa? tidak berasas kan agama. mengaku tiada tuhan melainkan allah tapi pada masa yang sama menolak perintah allah untuk melaksanakan islam dalam pemerintahan. membenarkan kemungkaran berleluasa.

Muhyiddin berkata, Pas tidak mempunyai keupayaan untuk membangunkan negara termasuk merancang secara rapi aspek berkenaan. katanya lagi Keupayaan BN untuk bangunkan negara lebih kuat berbanding keupayaan (Pas) di bawah pimpinan (Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz Nik Mat)," katanya ketika berucap pada majlis perjumpaan khas dengan warga pendidik di Sekolah Kebangsaan Sungai Sok, di sini hari ini.

apakah TGNA gagal membangunkan kelantan selama 18 tahun pemerintahannya. walaupun berbagai sekatan dan diskriminasi yang dilakukan oleh kerajaan pusat kepada negeri kelantan tapi cuba bandingkan negeri perlis dengan kelantan. rasanya, kelantan lebih kedepan jika nak dibandingkan dengan perlis dari segi pembangunan. dan kalau nak tengok pembangunan yang tak pernah dilihat, cuba kerajaan pusat bagi royalti 1 bilion yang dituntut oleh kerajaan kelantan.

bukan saja pembangunan yang diberi perhatian tetapi kegiatan maksiat dan sosial juga turut diberi keutamaan. pusat-pusat maksiat sudah berjaya dikurang atau dihapuskan terus. begitu juga kedai yang menjual minuman keras juga telah dikurangkan.

rasanya kelantan tidak akan jatuh ketangan umno lagi melainkan umno akan berubah dari menentang kepada melaksanakan islam.

No comments:

Search This Blog