Wednesday, June 17, 2009

Isu Kerajaan Perpaduan Propaganda Jahat Media UMNO BN

"Isu kerajaan perpaduan telah menjadi satu perkara yang makin hangat apabila media arus perdana UMNO BN menghangatkan isu tersebut secara melampau-lampau. Perbuatan tersebut mereka ini menggambarkan UMNO BN berada dalam keadaan makin kronik, ibarat pesakit yang bergantung kepada alat bantuan hayat(ICU). Isu kerajaan perpaduan telah digembar gemburkan kerana ia digunakan UMNO BN bagi kepentingan survival politik mereka yang semakin hilang keyakinan rakyat terhadap mereka.

Isu ini adalah satu isu yang amat kompleks dan ia perlu di perjelaskan kepada kepimpinan dan ahli PAS secara menyeluruh bagi memberi penerangan khusus terutamanya kefahaman tentang kaedah sebenar kerajaan perpaduan yang telah disensasikan oleh UMNO BN. Isu kerajaan perpaduan ini sebenarnya bukannya semata- mata kerjasama antara PAS dan UMNO. Walhal Presiden dan kepimpinan PAS talah menyatakan komitmen untuk memperkuatkan Pakatan Rakyat dan sama sekali tidak akan bekerjasama dengan UMNO yang umpama "bangkai bernyawa".

Oleh kerana itu kita sebagai kita sebagai penyokong PAS dan Pakatan Rakyat jangan terikut-ikut dengan budaya buruk UMNO BN yang cuba melaga-lagakan kepimpinan PAS serta merenggangkan hubungan yang sedia ada dalam Pakatan Rakyat. Hakikatnya, UMNO telah mengambil kesempatan daripada isu ini. UMNO BN sudah hilang keyakinan daripada rakyat maka usaha mereka untuk meraih kembali keyakinan tersebut akan dipropagandakan dengan menghangatkan isu sebegini bagi mempamerkan imej bersih dan suci UMNO BN kononnya yang inginkan perpaduan walaupun sebaliknya ini adalah agenda politik yang telah mereka rancang selama ini. Sejarah telah membuktikan bahawa UMNO BN tidak pernah jujur dan ikhlas dalam isu perpaduan dan ini yang pernah berlaku pada 1978.

No comments:

Search This Blog