Saturday, June 20, 2009

Hapuskan Umno, Baru fikir kerajaan Perpaduan?

Artikel Oleh: spiket

"Apabila berbual di warong-warong mendengar suara akar umbi Pas ,Baru kita dapat rasa kebenaran kata Tuan Guru Nik Aziz.Idea kerajaan Perpaduan yang di lontarkan oleh Presiden Pas sebenarnya telah membibik atau membisikkan perpecahan di dalam pakatan Pembangkang dan perpecahan terhadap ahli Pas itu sendiri.

Apakah akan terjadi jika Penyokong Presiden Pas memulaukan undi di Manik Urai, bukankah itu yang di kehendaki oleh Umno. Melihat Perpecahan Pas didalam Pakatan Rakyat amatlah dirindui oleh Umno.

Bisikan kerajaan Perpaduan menyebabkan Kelab Penyokong Pas Berfikir dua kali untuk menyokong Pas.Adakah Pas pun sama seperti melayu dalam Umno yang suka memungkiri janji ,sama bersikap gelojoh kepada jawatan dan sebagainya.

Tuan Guru Nik Aziz telah membenihkan kejernihan dan kebaikan Pas, Sehingga ada kaum lain berkata "Tuan Guru, Tuhan Punya tak bikin jahat punya",apa ada orang melayu cuba memburukna Tuan Guru Nik Aziz.

Sehingga begitu tanggapan kaum lain terhadap Tuan Guru.Adakah perlu kita hapuskan tanggapan dan anggap yang baik begini terhadap Tuan Guru dan Umat Islam am nya,di sebabkan isu kerjaan Perpaduan semua bagai di palit Najis ,terutama kepada parti Pas itu sendiri.

Kemenangan Kerusi PAS di negeri Johor adalah sumbangan siapa,bangsa apa dan sudah tentu Kelab Penyokong Pas menjadi peranan utama di sana.

Tuan Guru Nik Aziz telah memainkan peranan yang cukup baik di Kelantan sehingga kaum lain sanggup memberi undi kepada Pas dan tidak membezakan gap ugama,bangsa dan Pangkat.Inilah merupakan kerajaan perpaduan sebenar bukan bisikan kerajaan Perpaduan dari Umno yang sebenarnya meniup api kemarahan dan perpecahan di kalangan ahli PAS dan ahli Pakatan Rakyat.

Nik Aziz juga dipetik berkata Pakatan Rakyat ketika ini yang sebenarnya kerajaan perpaduan.

"Kenapa perlu nak cari yang lain (kerajaan perpaduan)? Kelebihan gabungan Pakatan Rakyat telah menghilangkan 'Islamophobia' oleh bangsa lain seperti Cina dan sebagainya dan inilah dianya kerajaan perpaduan," katanya.

Ada ahli Pas di warong kopi simpang tiga berkata umno itu perlu di hapuskan seperti kitaperlu menghapuskan Tugu Negara ,kerana Tugu Negara itu terang-terang telah menyebabkan pemimpin-pemimpin Umno itu syirik dan munafik.Hapusnya tugu negara bermakna hapusnya Umno .Hapusnya Umno bermakna tertegaklah islam di Malaysia dan Hapusnya Umno baru fikir memantapkan kerajaan Perpaduan yang sedia ada.Walluhualam."

No comments:

Search This Blog