Tuesday, January 6, 2009

Yuran Persekolahan Ada, Tidak Ada atau Tangguh

" Dulu, Menteri Pelajaran kater Yuran Persekolahan dah takder.. Tapi di Kuala Terengganu, Menteri Pelajaran kater, Yuran Persekolahan ditangguhkan ke Bulan Jun dan PIBG mendapat peruntukan RM50 Juta.

Keliru gaks aku nier
Sumber: Utusan Malaysia

RM50 juta untuk PIBG
05/01/2009 7:12pm

KUALA TERENGGANU 5 Jan. — Sejumlah RM50 juta diperuntukkan bagi menggerakkan aktiviti Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) di peringkat sekolah di seluruh negara, kata Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Beliau berkata, peruntukan khas itu akan dikeluarkan dalam tempoh terdekat dan akan disalur melalui tabung sekolah khusus untuk kegunaan PIBG.

Menurutnya, langkah itu ekoran penangguhan bayaran yuran persekolahan yang hanya akan dikutip pada bulan Jun selepas mendapat persetujuan sekolah dan PIBG.

“Sejajar dengan komitmen kementerian untuk mengurangkan beban ibu bapa pada awal penggal persekolahan, kementerian mengambil langkah proaktif dalam membantu mengurangkan perbelanjaan ibu bapa dalam persekolahan anak-anak mereka,” katanya kepada pemberita ketika melawat Sekolah Kebangsaan Kuala Ibai di sini hari ini. - Bernama

No comments:

Search This Blog