Friday, July 17, 2009

PRU 13: Jom Kita Menang Tipis Seluruh Kawasan Seluruh Negara

"Anak sedara aku ketawa terbahak bahak membaca berita gelagat UMNO dan pencacai pencacainya. Bermacam macam tajuk disiarkan oleh pencacai negara. Antara contoh tajuk tajuk lucu ialah : "PAS menang nyawa nyawa ikan", "PAS menang UMNO berjaya", "UMNO semakin pulih", "Kita belum lepasi ujian kata Najib", "Dah menangpun nak buat postmortem?" dan macam macam lagi.

Tetapi bagi aku tajuk yang menjadi juara raja lawak malaysia ialah yang disiarkan malaysiakini: "Manik Urai Kejayaan Terbesar BN". Terbuktilah UMNO sudah terasa dia sendiri sangat lemah hinggakan kekalahanpun sudah dianggap satu kejayaan terbesar.

Aku teringat pesan orang tua tua, kalau menziarahi orang yang hampir mati, berhati hati dengan kata kata, jangan keluarkan kata yang boleh buat dia 'gol' terus. Kalau boleh beri dia sedikit harapan, kata dah semakin segar ke, muka nampak sihat ke, kata kata yang boleh beri sedikit semangat. Adapun arakian begitulah kisahnya kerajaan UMNO yang dah nazak. Kata kata 'menang tipis' dan sebagainya hanya ayat penyedap hati untuk BN yang dah nak mati.

Sepanjang lima pilihanraya kecil, BN kalah, tetapi Manik Urai UMNO kalah paling tipis. Adapun dipihak UMNO kalah yang paling tipis itu sudah dikira kejayaan terbesar BN. Begitulah tahap seriusnya rasa rendah diri dan tertekan di pihak BN sekarang. Di semua tempat BN menjadi 'underdog'. Secara mudahnya di mana sahaja pilihanraya yang akan berlaku sekarang, niat BN hanya 'cuba' untuk menang. Dari segi moralnya awal awal lagi BN sudah kalah.

Kalau kalah tipis sudah dikira kemenangan besar kepada BN, eloklah nanti PRU13 BN kalah tipis seluruh negara. Nanti bila PR memerintah negara bolehlah BN kata , PR menang nyawa nyawa ikan atau PR menang BN berjaya.

Rumusannya Najib sudah betul betul mati akal. KPI untuk dirinya sendiri ternyata gagal. Dia menjadi PM yang paling malang dalam sejarah Malaysia. Apa sahaja di sekelilingnya adalah racun baginya. Malah mentornya sendiri, Mahathir sudah mengarahkan serangan untuk menjatuhkan Najib. Sebenarnya sangatlah mudah untuk menilai arah haluan serangan Mahathir yang akan datang, bila kita perhatikan penulis blog yang sehaluan dengan Mahathir mula mempersoalkan Najib, maka itulah tandanya serangan terhadap Najib akan bermula.

Kepada penyokong PR, mantapkan saf, jom kita tumbangkan BN seluruh negara. Tegakkan keadilan di Malaysia tercinta. Keluarkan rakyat Malaysia dari belengu kezaliman selama ini."

No comments:

Search This Blog