Tuesday, January 13, 2009

Serangan ke atas Gaza masa tepat untuk Negara Islam bertindak

Dilulus terbit pada Tuesday, January 13 @ 07:00:00 MYT oleh TokPenghulu
Artikel Oleh anak_muar

"

 Hari ini adalah hari yang ke-17 bumi Gaza diserang dengan begitu ganas dan zalim sekali oleh tentera yahudi Zionis binatang.Angka kematian umat Islam Palastine di gaza terus meningkat kepada 800 orang.

Apa yang menyayat hati adalah nyawa kanak-kanak yang tidak berdosa terus meningkat.Angka kematian orang awam ini terus meningkat dari masa ke semasa.



Yahudi zionis binatang terus melakukan serangan yang bertubi-tubi ke atas bumi Gaza walaupun seluruh dunia mengutuk keras akan tindakan zalim serta tidak berperikemanusiaan terhadap umat Islam Palastine.

Pejuang Islam Hamas hanya bersendirian berjuang mempertahankan tanah air tercinta dengan berbekalkan senjata yang jauh ketinggalan berbanding dengan senjata tentera yahudi yang jauh lebih canggih.Tindakan kejam dan ganas oleh tentera yahudi binatang ini langsung tidak dapat dihalang oleh badan-badan besar dunia seperti PBB,NATO,EU dan OIC.

Malah yahudi zionis binatang terus melancarkan serangan tanpa henti ke atas bumi Gaza.OIC satu badan besar dunia Islam langsung tidak boleh berbuat apa-apa terhadap apa yang sedang menimpa umat Islam Palastine.Badan Islam tersebut seperti tunggul tidak bernyawa hanya mampu melihat sahaja tindakan zalim yahudi binatang ini.

Yahudi Zionis binatang ini menjadi sombong dan angkuh serta tidak takut langsung atas kecaman terhadap mereka kerana mereka telah disokong penuh oleh Amerika Iblis.Oleh sebab itu tentera yahudi binatang terus melakukan serangan demi serangan tanpa menghiraukan langsung tentangan dari mana-mana pihak.

Nyawa umat Islam dianggap seperti sampah oleh tentera yahud binatang.Adakah pemimpin-pemimpin negara Islam dan umat Islam diseluruh dunia sanggup melihat kekejaman serta kezaliman terhadap umat Islam Palastine ini berterusan?

Seluruh umat Islam dalam dunia ini bertanggungjawab untuk bertindak menghentikan kezaliman yang dilakukan oleh kaum zionis binatang dari terus bermaharajalela dengan tindakan mereka. Kita tidak boleh terus membiarkan saudara seagama kita terus dizalimi dengan kejam.Apa yang berlaku terhadap umat Palastine adalah isyarat yang jelas bahawa umat Islam wajib bersatu dalam menentang musuh yang ingin menghancurkan Islam.

Ketua-ketua negara Islam khususnya pemimpin negara Arab perlu bangkit serta tegas dalam menentang tindakan kejam zionis binatang terhadap umat Islam Palastine.Tabiat perpecahan dan percanggahan pendapat dikalangan pemimpin Arab perlu dibuang.Selama ini pemimpin negara Arab telah dikuasai oleh Amerika Iblis.Mereka terpaksa mengikut sahaja telunjuk Amerika Iblis.

Setakat umat Islam meluahkan rasa proses atau marah yang meluap-luap langsung tidak cukup dalam usaha mengekang tindakan Yahudi binatang.Tindakan pemulauan barangan produk Amerika dan Yahudi adalah salah satu cara memberi tekanan kepada mereka tetapi sebenarnya ia akan memberi kesan langsung juga kepada negara Islam yang sebenarnya masih bergantung harap dengan produk negara kuasa jahat tersebut.

Sebaliknya sesuatu tindakan drastik perlu dilakukan termasuk tindakan ketenteraan jika ia terpaksa dilakukan sekirangnya keadaan begitu memaksa sekali.Yahudi binatang kali ini betul-betul mencabar kesabaran dunia Islam dalam tindakan kejam mereka terhadap umat Islam Palastine.Meja rundingan sudah tidak relevan lagi untuk kaum yahudi zionis binatang.

Rundingan sudah tidak boleh diguna pakai jika hendak dibandingkan dengan nyawa umat Islam Palastine yang telah ratusan-ribu terkorban.Negara yahudi zionis binatang perlu diberi pengajaran kali ini atas tindakan kejam mereka kerana sudah beribu kali diberikan peluang untuk berunding.

Bolehkah nyawa dibayar dengan rundingan sahaja?Ia betul-betul tidak berbaloi kepada bangsa yang bernama Yahudi Zionis binatang.Memandangkan dunia kini dilanda krisis kewangan yang begitu kritikal berpunca dari krisis kewangan Amerika maka inilah masa terbaik bagi dunia Islam untuk bersatu seterusnya bangkit semula untuk memperkuatkan segala institusi-institusi kepentingan Islam iaitu dari segi ekonomi dan pertahanan.Krisis kewangan yang melanda dunia juga adalah isyarat jelas menunjukkan system kewangan orang barat tidak secekap system kewangan Islam yang jauh lebih sempurna.

Oleh itu inilah masa terbaik bagi dunia Islam untuk bersatu mengumpul kekuatan yang ada untuk bangkit dan bertindak bagi menghentikan kekajaman ke atas umat Islam Palastine.Keadaan ekonomi Amerika sekutu kuat paling rapat Yahudi semakin kritikal, Amerika tidak begitu berani untuk mengambil risiko besar untuk membantu Israel jika negara yahudi itu diserang balas oleh negara-negara Islam bagi mengekang tindakan kejam mereka terhadap umat Palastine.

Jika Amerika bertindak terlibat dalam peperangan di Gaza,negara polis dunia itu bakal berhadapan dengan berbagai masalah yang lebih besar antaranya keadaan ekonomi akan terus parah dan tentangan kritikal dari rakyat Amerika sendiri.Yang menjadi persoalan sekarang mampukah negara-negara Islam khususnya pemimpin-pemimpin dunia Arab untuk bersatu dalam menentang Israel supaya menghentikan serangan ke atas umat Islam Palastine?

Negara Islam manakah berani ke depan untuk mengetuai negara Islam yang lain dalam usaha menyerang balas tindakan kejam tentera Yahudi binatang ini.Petunjuk serta isyarat telah jelas untuk dunia Islam bersatu seterusnya bebas dari dibelenggu kuasa-kuasa jahat seperti Amerika dan Yahudi.Kekuatan umat Islam adalah bergantung kepada kekuatan umatnya berpegang kepada Agama Allah(Islam).

Syarat untuk umat Islam itu menjadi kuat adalah apabila mereka teguh dan bersatu-padu dalam mempertahankan kepentingaan dan kesucian Islam.Insyaallah ia pasti memperoleh kejayaan di dunia dan akhirat.
"

No comments:

Search This Blog