Saturday, January 31, 2009

Presiden FAM Mesti Letak Jawatan...

Komentar oleh Kopitiam Bang nan


RM300mil boost for Malaysian football adds up to nothing

Teman tak faham macam mana Sultan Ahmad Shah masih boleh kekal jawatannya sebagai Presiden FAM yang disandangnya sejak 25 tahun lalu sedangkan bolasepak negara yang diterajui olehnya begitu merosot sekali? Tidak juga nampak tanda2 kebangkitan...mungkin tidak dalam jangka hayat teman sedangkan teman masih muda lagi...

Tidak bolehkah presiden2 atau wakil2 persatuan bolasepak negeri2 di dalam Malaysia ini mambawa usul untuk menendang keluar presiden yang ternyata gagal ini?


Keupayaan membawa masuk beratus juta atau berbillion ringgit untuk kemajuan bolasepak tidak bermakna apa2 kalau kita asyik kecundang di arena antarabangsa.

Kalu CEO sebuah syarikat yang gagal...sudah lama dia digugurkan. Kalau tidak syarikat boleh gulung tikar.

Sultan Azlan Shah juga sudah melepaskan jawatan yang disandangnya sejak sekian lama setelah skuad hoki negara mengalami nasib yang sama walaupun pada pandangan teman hoki tidak seteruk bolasepak.

Lim Teong Kim dan Shebby Singh mempunyai pandangan yang sama tentang bolasepak di Malaysia. Ia perlu ada struktur yang jelas tentang pembangunan dan visinya. Untuk menjadikan ianya satu realiti..ia perlu kepada pemimpin yang jelas dan mapan kepimpinannya.

25 tahun telah berlalu. Apakah kita perlu menunggu 25 tahun lagi?

No comments:

Search This Blog