Monday, February 20, 2012

Najib, Anwar Perlu Debat

 Datuk Seri Najib Tun Razak perlu sedia bersemuka dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, berdebat mengenai isu-isu negara terutama yang membabitkan ekonomi.
Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, debat antara Perdana Menteri dan Ketua Pembangkang sememangnya ditunggu-tunggu untuk mereka berhujah secara berhadapan, tidak lagi masing-masing melontarkan pelbagai dakwaan antara satu sama lain yang menghalang mereka untuk menyoal dan menjawab secara langsung.

“Debat dua pemimpin tertinggi itu perlu, terutama untuk Perdana Menteri menjelaskan pendirian mengenai isu ketirisan ekonomi yang berlaku. Seeloknya sebelum pilihan raya umum akan datang supaya rakyat boleh menilai kewibawaan mereka.
“Najib perlu bersedia untuk berdebat secara terbuka, bukannya berceramah ke seluruh negara tanpa berhadapan dengan Anwar,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.
Mahfuz berkata, debat antara Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dengan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, kelmarin adalah di peringkat lain yang mewakili dua parti bermajoriti Cina.
“Jangan hantar wakil. Rakyat mahukan debat antara Najib dan Anwar, bukannya wakil mereka seperti sebelum ini apabila Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dihantar untuk berdebat dengan Anwar.
“Melalui debatlah, Najib dan Anwar boleh bertemu, Mereka boleh melontarkan buah fikiran masing- masing mengenai isu yang diketengahkan supaya memberikan kesan lebih baik kepada masyarakat,” katanya.
Naib Presdien PKR, Nurul Izzah Anwar juga bersetuju supaya perdebatan itu antara Najib dengan Anwar.
“Ia merupakan kesinambungan yang paling tepat setelah debat selepas Guan Eng dan Soi Lek, “ katanya.

1 comment:

Anonymous said...

Kalau berdebat dengan orang bodoh mcm anwar memang bodoh la jadinya...rasanya blog ni pun pkatan bangang punyer juga kut..kita lancarkan pertubuhan ABAI = Asalkan Bukan Anwar Ibrahim...mangkuk punyer blogger

Search This Blog