Monday, June 22, 2009

Krisis Perak: Adun Behrang Dan Changkat Jering Adalah Punca Utamanya

Artikel Oleh: Tok Janggut

Jangan salahkan sesiapa atau menuding jari sesama sendiri. Cari semula punca berlakunya krisis di Negeri Perak sehinggakn mengundang seribu persolan, memijak perlembagaan dan undang-undang. Puncanya dalah dari dua orang lembu kurap iaitu Adun Behrang dan Adun Changkat Jering. Akibat tidak amanah, tamak, tidak berakhlak dan tidak bermoral, maka lembu kurap ini telah mendatangkan bahana dan huru hara di Perak.

Semasa mereka masih dalam Pakatan Rakyat sebagi Exco, mereka berdua dikatakan terlibat dengan isu rasuah wang dan rasuah sek atas projek yang mereka berdua rekacipta sendiri. Apabila ditangkap oleh Badan Pencegah Rasuah, maka menyalaklah puak UMNO Negeri dan Pusat mendesak mereka berdua meletakan jawatan sebagai Exco dan sebagai Adun. Oleh kerana ketakutan, mereka sanggup mengkhianati kawan-kawan dan pengundi kawasan masing-masing dengan melutut dan menyembah UMNO meminta jasabaik dan perlindungan, maka mereka diterima oleh UMNO dengan syarat menyokong kerajaan haram UMNO Perak maka semua tuduhan senyap dan tiada kedengaran lagi mereka berdua diarahkan supaya meletakan jawatan oleh puak-puak UMNO.

Pelik tapi benar. Sesiapa yang buat besar mana kesalahan sekalipun, jika taat dan sokong UMNO, maka mereka akan selamat. Akibat dan angkara mereka berdua ini maka segala huru hara di Perak berpanjangan sehingga kini. Kesalahan patut diletakan ke atas kedua-dua ekor lembu kurap ini.

Semasa kerajaan Pakatan Rakyat mula memerintah Perak dan melantik bukan Melayu iaitu Sivakumar sebagai Speaker, UMNO menyalak juga kerana kata mereka belum pernah terjadi Speaker dilantik dari kalangan bukan Melayu, kini seorang India yang baru masuk Melayu UMNO, dilantik oleh UMNO sebagai Speaker Perak walaupun secara tidak sah atau pun haram.

Apa-apa pun di Perak sekarang kerajaanya telah dirampas secara paksa dan ala "mafia" oleh UMNO. Maka lahirlah Menteri Besar palsu, Exco palsu, Speaker palsu. Seorang yang ada PHD tapi saying otak dan akhlaknya rendah dan moralnya hancur apabila kerana kuasa dan pangkat sanggup membelakangkan undang-undang. Ingatlah, bumi ini milik Allah untuk semua makhluk ciptaanya, bukan untuk orang Melayu saja seperti yang UMNO canangkan. Kaum Cina, India, Kadazan juga layak duduk dibumi Malaysia ini termasuk di Perak dan layak mendapatkan apa yang hak untuk mereka sebagai membuktikan keadilan Allah termasuk juga tanah milik untuk kediaman. Hanya golongan yang merasakan mereka lebih berkuasa dari Allah saja yang mempertikaikan semua ini.

Jika hendak dikaji dari segi hak untuk memiliki apa yang Allah kurniakan di bumi ini, puak UMNO adalah antara golongan yang tidak layak tinggal di bumi Allah ini kerana angkara kezaliman, penindasan, kemungkaran, maksiat dan penipuan yang mereka buat selama ini ditambah lagi dengan penghinaan dan penolakan mereka terhadap syariat Allah dan Sunnah Nabi selama ini.

Oleh itu tiada ketaatan umat Islam terhadap kerajaan UMNO malahan haram jika sesiapa taat dan mempertahankan UMNO. Kini selain SPR, Polis, SPRM dan istana, mahkamah juga telah dikawal 100% oleh UMNO demi kuasa dan kezaliman mereka. Wallahualam.

No comments:

Search This Blog