Thursday, May 14, 2009

tak takut..kenapa tak bubar DUN

kenyataan Najib: BN tidak khuatir hadapi pilihan raya baru di Perak Pilihan raya semula adalah satu daripada opsyen yang ada untuk menyelesaikan kemelut politik di Perak tetapi ia bukanlah sesuatu yang harus, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri berkata keputusan sama ada untuk mengadakan pilihan raya negeri di Perak bergantung kepada budi bicara Sultan Perak Sultan Azlan Shah.

Bercakap kepada pemberita selepas menghadiri majlis perhimpunan Hari Pekerja Sektor Awam di sini hari ini, Najib berkata Barisan Nasional tidak gentar untuk menghadapi apa jua kemungkinan termasuk pilihan raya sekiranya itu yang diputuskan.

"Kita sedia berdepan dengan rakyat," katanya.

tapi kalau tak takut hadapi rakyat kenapa takut nak bubar DUN. kenapa sampai sekarang belum berani nak umum samada akan letak calun atau tidak di penanti. jangan nak letak segalanya di tangan sultan, sedangkan siapa yang mempengaruhi sultan supaya tidak membubarkan DUN semasa nizar mengadap untuk mohon supaya DUN dibubarkan pada permulaan krisis lompat parti berlaku.

demi kepentingan rakyat...seperti slogan yang dilaung-laungkan...rakyat didahulukan...bubarkan lah DUN perak dengan segera. dengarlah pandangan rakyat dan pandangan suhakam, gerakan dan ramai lagi golongan profesional. government not always right...bukankah itu yang disarankan pada permulaan menerima tugas sebagai PM tempohari. jadi buktikan....jangan hanya cakap saja tapi tak berani untuk di praktikkan. lagi pun mahkamah telah putuskan bahawa nizar masih lagi MB yang sah.

No comments:

Search This Blog