Monday, May 25, 2009

nizar-berjiwa rakyat


Kira-kira jam 9.30 malam berlaku satu kemalangan kecil yang membabitkan penunggang motosikal dengan sebuah kereta di Simpang, Taiping ketika rombongan DS Nizar ( MB Halal ) menuju ke beberapa tempat Program dlm Parlimennya.

Sebuah motosikal dilanggar oleh sebuah kereta yang terus melarikan diri tanpa memberi pertolongan. Kejadian itu berlaku di hadapan kereta DS Hj Nizar beliau meminta pemandunya menghentikan kereta dan terus meluru keluar untuk memberi pertolongan.

Hj Nizar telah menahan sebuah kereta polis dan memohon kerjasama pihak polis untuk mengawal lalulintas dan meminta pertolongan polis supaya menghantar mangsa tersebut ke hospital.



Kemudian Hj Nizar beredar ke beberapa tempat program yang telah dijadualkan. Begitu mudahnya jadi MB Halal, tak payah diiringi oleh Polis..boleh behenti dimana mana..hatta boleh makan cendol bawah pokok lagi...

sebaliknya MB (Haram) Zamry, tak berani berhenti tepi jln...lampu isyarat pun belah terus jer...sentiasa dikawal oleh 4,5 org polis berunifom tak termasuk yg berpakaian awam....fikir fikirlah...berani kerana benar ( halal )..takut kerana salah ( haram )


4 comments:

Anonymous said...

alaa...tolong org eksiden. semua org boleh buat. tak payah nizar.
nizar ambik kesempatan projekkan diri berjiwa rakyat
takde apa yg istimewa.

-org tepen

TokAyah said...

Itu biasa la. kalau orang accident tak kan sanggup kita tak tolong. Apa punya bodoh,,,,perkara macam ni pun nak dipolitikkan. bukan baru kali ni accident berlaku di Malaysia. Bodoh...bodoh

Anonymous said...

Bodoh pada orang yang bodoh tapi tidak bodoh pada orang yang berakal. Bodoh pada orang yang berotak dangkal, tapi tidak bodoh pada orang yang mencari maksud tersirat.

scotrudin said...

sudah la weii... Perak selamat di bawah UMNO/BN berbanding PAS/DAP/PKR.... x ke manenye YB Nizar...cayerr arr ckp gua .. ALLAHHUAKHBAR !!!

Search This Blog