Wednesday, April 8, 2009

syabas- petugas dan penyokong

maaf kerana tidak dapat update blog ini dari hari sabtu 4 april hingga kehari ini. penulis terpaksa bergegas balik ke bukit gantang kerana mak mertua(73 tahun) dimasukkan ke wad di hospital taiping dan dalam keadaan tidak sedarkan diri akibat sesak nafas.

tapi sempat juga menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi di sek keb sultan abdullah kampung cheh dan sempat juga meluangkan masa untuk bersama-sama rakan seperjuangan di UPU kampung cheh. dan pada malam sebelum hari mengundi sempat berbual dengan timbalan presiden yang meluangkan masa untuk bersama petugas dan penyokong di situ. ramalan ustaz nasaruddin mat isa bahawa peluang untuk menang adalah 50-60 peratus menepati ramalan.

tahniah dan syabas diucapkan kepada petugas/penyokong tempatan dan juga petugas/penyokong dari luar yang datang dari terengganu, kelantan, pahang, n sembilan dan dari seluruh pelusuk negeri perak yang menghulurkan bantuan tenaga dan wang ringgit demi menegakkan perjuangan islam.

pada pengamatan penulis dengan gerak kerja yang sistematik dan semangat yang ditunjukkan oleh penyokong/petugas di sepanjang kempen dan hari pembuangan undi dan jika dilihat dari sambutan rakyat terhadap parti PAS dan rakan dalam pakatan sudah pasti PRU13 akan menjadi milik PR. tambahan pula rakyat telah menolak janji pembangunan yang digunakan BN di sepanjang kempen mereka. projek mee segera yang dilaksanakan BN juga tidak dapat mengubah pendirian pengundi-pengundi yang semakin meluat dengan UMNO yang dilihat penuh dengan pemimpin yang mengamalkan rasuah.

restu yang dipohon oleh BN dalam kempen ditolak oleh pengundi. majoriti pengundi marah dengan trajedi rampasan kuasa di PERAK. tun mahathir juga tidak dapat memujuk pengundi bukit gantang untuk memenangkan BN walaupun turut berkempen pada hari terakhir di simpang.

penulis amat berbangga melihat kaum muslimat yang berkerja keras walaupun tidak mendapat apa-apa habuan seperti umno yang menyalurkan wang ringgit yang banyak kepada petugas mereka. muslimat kampung cheh ulu mengadakan majlis bacaan yassin dan tahlil dari rumah ke rumah di sepanjang hari berkempen. itulah bezanya diantara umno dan PAS. kita berjuang untuk menegakkan islam dengan memohon pertolongan dari allah. bekerja hanya kerana allah tanpa mengharap kan apa-apa balasan selain dari keredhaannya sahaja. semoga allah membalas pengorbanan yang dilakukan oleh PAS MARANg/DUNGUN yang berkampung di kampung cheh, PAS seremban di MATANG, PAS BKT beruntung/PAS PAHANG di TRONG dan pada semua petugas yang datang membantu di sepanjang tempoh kempen hingga mengekalkan kemenangan PAS di BUKIT GANTANG.
Takbir...takbir...takbir.

No comments:

Search This Blog