Tuesday, January 20, 2009

B end...menanti rebah

keputusan prk P36 telah diketahui dan bermacam ulasan dan kenyataan yang keluar dari pemimpin B end dan pakatan rakyat tentang keputusan prk tersebut. tetapi yang jelas, pengundi P36 tidak termakan dengan janji pembangunan dan bantuan kewangan kilat yang dijanjikan B end disepanjang tempoh berkempen. nampaknya rakyat semakin bijak memilih dan tidak mudah di gula-gulakan oleh parti yang bertanding.

dunia telah jauh berbeza, kalau dulu kita hanya boleh mendapat maklumat perkembangan politik dan hal semasa hanya dari media cetak dan media elektronik kerajaan, tapi kini dengan kecanggihan dunia IT maka maklumat boleh didapati dihujung jari. tentang kebenaran dan kesahihan maklumat yang diperolehi adalah hak individu untuk menentukannya.

B end kena menerima hakikat bahawa mereka telah mula ditolak oleh rakyat setelah lebih 50 tahun di beri peluang untuk memerintah yang mana penuh dengan penyelewengan dan rasuah sejak 30 tahun kebelakangan ini. pemimpin mereka berebut untuk mendapat jawatan didalam parti hingga sanggup melakukan apa saja untuk menjayakan cita-cita itu. ini kerana jawatan itu menjanjikan kekayaan dan kemewahan. maka perjuangan mereka bukan lagi demi rakyat dan negara tetapi demi kekayaan dan harta. jauh sekali untuk memperjuangkan agama dan bangsa.

contohnya jelas didepan mata, lihatlah cara hidup pemimpin-pemimpin umno. mereka hidup dalam kemewahan. cubalah dibuat bancian kepada semua ketua-ketua umno bahagian, ketua pemuda bahagian, dan ketua wanita bahagian nescaya seratus peratus mereka ada kereta besar, rumah besar dan bermacam-macam lagi yang besar. dan cuba dibandingkan dengan pemimpin dari pas. apa yang mereka ada. mungkin ramai akan kata pas bukan parti memerintah dan jika ada kuasa mungkin sama saja akan merompak kekayaan. tapi tok guru nik aziz dan anggota exco nya telah buktikan. lihatlah apa yang tok guru ada setelah hampir 20 tahun menjadi ketua kerajaan di kelantan. cuba bezakan dengan apa yang khir toyo ada walaupun baru beberapa tahun jadi menteri besar di selangor.

jadi sedarlah wahai B end, berubahlah....balik ke pangkal jalan. berjuanglah demi agama mu...demi negara mu. bukan demi perut mu.

No comments:

Search This Blog