Wednesday, December 5, 2012

6 Ahli Parlimen BN Bakal Di Tendang Oleh Najib Pada PRU13


Sekurang kurangnya enam ahli parlimen muda umno akan digugurkan dari menjadi calon pada pilihan raya umum akan datang. mereka ialah Khairy Jamaluddin MP Rembau, Azalina Othman Saad MP Pengerang, Saifuddin Abdullah MP Temerloh, Noraini Ahmad MP Parit Sulung dan Fuad Zarkasi MP Batu Pahat dan Bung Mokhtar MP Kinabatangan.

Menurut sumber wisma putra yang rapat dengan presiden umno, mereka digugurkan atas sikap politik mereka yang liberal dan gentleman yang tidak bertempat, telatah mereka dalam mendedahkan idealisme juga tidak memberi keuntungan kepada Umno dan ada kalanya tidak setuju dengan dasar diputuskan dan kuat membangkang dasar kerajaan pusat.

Khairy Jamaluddin, Saifuddin dan Fuad yang dilihat cuba membawa pembaharuan politik orang muda sejajar kehendak Najib Razak melakukan transformasi politik tetapi memberi kerugian kepada Barisan Nasional untuk terus mengumpul harta individu sebanyak mungkin. 
“mereka juga degil dan hendak menunjuk pandai,” kata sumber wisma putra.
Manakala dua bekas ketua umno iaitu Azalina dan Noraini bakal digugurkan kerana mereka tidak memberi sumbangan kepada parti dan lebih bersikap mendiamkan diri selepas tidak dilantik menjadi menteri dan timbalan menteri, pengguguran Azalina dan Noraini juga dikatakan ada sangkut paut dengan Rosmah Mansor.

Menurut sumber dari wisma putra, keenam enam MP Barisan Nasional ini akan di gantikantempat mereka dengan calon calon baru yang lebih matang dan berkaliber dan sedia berkhidmat demi tranformasi Najib Razak dalam memajukan hutang negara supaya melebihi RM 500 billion tahun hadapan.
Menurut sumber dalaman wisma putra punca utama kepada pengguguran pencalonan mereka adalah kerana mereka telah menolak sistem AES jpj, menerima idea pro mahasiswa, membuat demonstrasi jalanan, mengakui kelemahan umno pada pembangkang, meminta royalti minyak kelantan di kembalikan, menolak sumpah munafik pemimpin umno dan sebagainya.
Berikut senarai sulit yang di serahkan kepada era pasca mengenai calon calon pilihan winnable candidate bagi menggantikan calon calon keras kepala ini.

1. Mohd Saiful Bukhari Azlan - Calon MP Rembau, Khairy Jamaluddin Gugur.

 2. Ezam Mohd Nor - Calon MP Kinabatangan, Bung Mokhtar Gugur.


3. Jins Samsudin - Calon MP Temerloh, Saifuddin Abdullah Gugur.




4. Lokman Adam - Calon MP Parit Sulong, Noraini Gugur.


5. Hassan Ali - Calon MP Batu Pahat, Puad Zarkasi Gugur.




6. Ummi Hafilda - Calon MP Pengerang, Azalina Othman Gugur.

Ada beberapa lagi senarai calon MP bakal menyusul dalam siri pendedahan panas ini.terima kasih pada sumber dalaman wisma putra yang memberikan kepada kami beberapamaklumat sulit lagi OSA ini.

1Malaysia Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.

Muhyiddin ganti Najib.

2 comments:

nagaman said...

Nak kata awak bodoh , awak dah besar panjang. Tan Sri Jins Shamsuddin tu kan ada penyakit ALzheimer. Bukan saja Perdana Menteri dia tak kenal , dia tak ingat pun jalan pulang. Silap silap nanti dia peluk Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri, siapa nak jawab?
Kalau nak menghasut buat la cara cerdik. Jangan buat kerja bodoh boleh tak. Tak layak lah awak nak buat tilikan tolol ni.

NAGA TERGAMAM.

Anonymous said...

Pemuda cheh,

Sokong kenyataan nagaman. Satu lagi kenyataan kurang cerdik, ialah,...'Menurut sumber wisma putra'....

Wisma Purta ada kaitan dengan Kementerian Luar Negara dan tidak ada kena mengena dengan UMNO. Kalau hendak jual cerita supaya lebih laku lebih molek dikatakan....'menurut sumber ibu pjabat UMNO'.....
Nampak sangat bohongnya. Mungkin kalau dijual cerita ini kepada penyokong taksub PR, memang gerenti laku sebab mereka bukan berfikir pun!

Search This Blog

Loading...