Wednesday, March 7, 2012

Gempar!! Pemimpin Umno Pahang Bakal Keluar Parti

 Seorang lagi pemimpin UMNO Pahang bakal mengikut jejak langkah Dato' Ariff Sabri (Bekas ADUN Pulau Manis dan Ketua Penerangan UMNO Pekan) untuk meninggalkan parti itu dalam masa terdekat ini. Namun, pendiriannya berbeza dan tidak akan sertai mana-mana parti pembangkang atau lain-lain komponen BN seperti Ariff Sabri (masuk DAP). Beliau khabarnya berbuat demikian untuk bertanding sebagai "Calon Pro Rakyat" di salah satu kerusi Dewan Undangan Negeri Pahang pada Pilihanraya Umum Ke-13 akan datang.
Ketika dihubungi, beliau menjelaskan sudah tiba masanya untuk dia berpihak kepada rakyat secara lebih jelas lagi.
"Bukan saya tak suka berada dalam mana-mana parti. Tapi, apalah guna saya berjuang dari dalam jika suara saya tidak mahu didengari oleh pemimpin atasan. Banyak teguran yang saya buat telah dipandang sepi oleh mereka.
Saya berjuang demi rakyat berbagai bangsa, agama dan negara tercinta. Maka, lebih elok saya tawarkan diri bertanding sebagai calon bebas (pro rakyat) untuk membolehkan saya membela semua rakyat tanpa membezakan fahaman politik masing-masing", katanya.
Menurut sumber, beliau kemungkinan besar akan bertanding di salah satu DUN di Kawasan Parlimen Pekan, Kuantan, Indera Mahkota atau pun Paya Besar memandangkan beliau lebih dikenali oleh rakyat di kawasan tersebut.
Walau bagaimana pun, namanya memang cukup dikenali di peringkat negeri dan negara. Tambahan pula, hubungan beliau yang cukup rapat dengan pemimpin atasan selama ini.
Beliau yang juga berkelulusan dalam bidang Sarjana Pengurusan Perniagaan (MBA) itu khabarnya cukup dekat dihati rakyat kerana banyak kerja-kerja amal dan kebajikan yang dilakukan selama lebih dari 37 tahun yang lalu.

No comments:

Search This Blog