Monday, October 10, 2011

Najib Hina Petani Dan Nelayan - Anggap Ia Kelas Rendah



Perdana Menteri hari ini memberitahu ahli penyokong BN hari ini bahawa pilihan raya umum ke 13 sangat dekat.

Berucap di majlis penerangan perdana BN Wilayah Persekutuan di PWTC, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata “gendang pilihan raya sudah dipalu dan gemanya semakin dirasai”

“Anda sendiri boleh mendengarnya.”

Beliau yakin BN akan menang sekali lagi berdasarkan kelebihan dan kekuatan yang ada.
Bagaimanapun, beliau mengingat komponen mengadakan persiapan di tahap terbaik kerana BN memasuki pilihan raya mahu menang dan bukan mahu kalah.

“BN ada kekuatan sekali lagi untuk menang kerana kita berkhidmat untuk rakyat,” katanya memberitahu 8, 000 ahli dan penyokong BN.
.
Pengerusi BN itu juga menegaskan BN bukan parti kelas rendah yang hanya disokong oleh petani dan nelayan.

Menurut Najib beliau mahu BN turut disokong oleh orang bandar terutama di Kuala Lumpur.

Jangan sabotaj

“Kuala Lumpur penting walaupun Kuala Lumpur bukan lagi deposit tetap (BN),” tambahnya.

Pengerusi BN itu mengingatkan semua komponen BN menyelesaikan masalah masing-masing selain tidak menimbulkan masalah baru.

Beliau juga tidak mahu orang parti sendiri membuat sabotaj sebagaimana yang berlaku dalam pilihan raya kecil sebelum ini.

Menurutnya, ada seorang setiausaha bahagian Umno membuat sabotaj dalam pilihan raya kecil kerana tidak terpilih sebagai calon.

“Bayangkan rumah Setiausaha Umno bahagian ja, 10 malam sudah gelap, buat pura-pura tidur. Dia tutup pintu rumah,” katanya.

Najib memberitahu seorang wakil rakyat BN Sarawak selama tiga penggal telah lari ke London kerana merajuk tidak terpilih menjadi calon.

Ulasan GB

Awal-awal lagi GB sudah melihat bahawa PM yang bernama Najib ini memandang rendah golongan marhaen - golongan petani dan nelayan.

Pengerusi BN itu juga menegaskan BN bukan parti kelas rendah yang hanya disokong oleh petani dan nelayan.

Beliau menganggapkan bahawa golongan petani dan nelayan adalah golongan yang membuatkan BN sebagai parti kelas rendah.

Ini dibuktikan di dalam pembentangan Bajet 2012, golongan petani dan nelayan lansung tidak dihiraukan. Golongan petani dan nelayan secara khusus tersisih dari sebarang peruntukan one-off.

Bajet 2012 hanya menumpukan 4 golongan utama yang diharapkan Najib akan menjadi tunggak kemenangan UMNO BN, iaitu kumpulan guru/penjawat awam, polis, tentera dan peneroka FELDA.

Keempat-empat kumpulan ini menerima perhatian khusus kerana bilangannya yang ramai yang bakal menjadi pengundi nanti. Lebih-lebih lagi polis dan tentera, yang bilangannya boleh diduplikasikan sepertimana yang didedahkan oleh banyak pihak sebelum ini sebagai kumpulan paling ramai pengundi-pengundi pos dan hantu yang pernah memenangkan Najib di parlimen Pekan di dua pilihanraya umum yang lalu.

Justeru baginya petani dan nelayan adalah kumpulan manusia yang rendah kelasnya yang merendahkan taraf UMNO/BN.

1 comment:

Anonymous said...

hmmm...
gua ada tgk dan dgr ucapan najib tu....petani dan nelayan kelas rendah....orang kampung...tak profesional...gua mmg sokong....
sebab kalau golongan petani dan nelayan ni buat salah...akan terus dibicarakan kat mahkamah dan takde orang akan berpiket dan tunjuk perasaan membantah...kesian mereka ekk....ada yg tak setuju ke..

Search This Blog