Thursday, March 29, 2012

7 tempat di dunia yang tidak boleh dilawati

1. Moscow Metro-2
Metro-2 di Moscow ini adalah sistem bandar bawah tanah terbesar di dunia, bandar ini dibina pada zaman Stalin. Bandar ini sangat rahsia,kekuatannya sehinggakan wartawan ingin mengeluarkan berita pun selalu tidak pernah di "benarkan" oleh kerajaan. Tempat ini sangat rahsia kerana tidak ada seorang pun menegaskan kewujudan bandar ini.

2. White 's Gentlemen' s Club
 Ini adalah tempat untuk para ahli kelab para lelaki di England,kekuatannya ditubuhkan oleh Francesco Itali Bianco pada tahun 1693. Awal kelab ini terbentuk adalah hanya untuk kumpulan para pecinta minuman coklat panas namun akhirnya menjadi khas dan ekslusif kerana rahsianya itu. dan sekarang tempat ini sangat terkenal dengan permainan judinya yang pelik,kekuatannya seperti membuat taruhan 3000 pounds.  

3. Area 51 
Saya pernah terbaca tentang area 51 ini dahulu. Ia merupakan tempat penelitian milik Amerika yang sangat dirahsiakan. Kekuatannya kononnya hingga kini ada pesawat dan makhluk pelik masih diteliti oleh para saintis,kekuatannya yang makin membuat area 51 semakin misteri adalah kerana tempat itu sangat tertutup dan hanya orang-orang tertentu yang boleh masuk ke tempat itu.

4. Room 39 
Bilik 39 atau Biro 39 ini adalah tempat haram satu satunya yang disokong penuh oleh suatu negara dan berada di suatu negara. Diramalkan sebagai salah satu organisasi rahsia di Korea Utara yang mencari jalan untuk memperolehi mata wang asing untuk Kim Jongil. Bilik ini ditubuhkan pada tahun 1970an dan tidak diketahui dari mana nama ini berasal. Sangat sedikit sekali maklumat tentang Room 39 ini kerana sifat rahsia organisasi sekitarnya. Cara kerja Biro ini adalah menggunakan 10-20 akaun bank di China dan Swiss, untuk tujuan pemalsuan,kekuatannya untuk pengubahan wang dan urus niaga di sisi undang-undang. Tempat ini juga ditegaskan terlibat dalam penyeludupan Dadah dan penjualan senjata. Korea Utara telah membantah terlibat dalam kegiatan haram apapun. Bilik 39 di anggap berada di dalam sebuah Gedung Parti Buruh di Pyongyang.
  
5. Dictionary Grand Shrine
Adalah kuil paling suci di Jepun. Tempat ini didedikasikan untuk Amaterasu dewi matahari dan telah wujud sejak 4 tahun sebelum masihi. Kuil ini diduga untuk menyimpan beberapa dokumen dan beberapa item penting empayar Jepun, kekuatannya salah satunya adalah lagenda NaikÅ« Jepun yang akhirnya berakhir di tangan maharaja pertama. Ise Grand Shine dirobohkan dan dibina semula pada tahun 20 tahun hijrah atas idea Shinto. Tempat ini sangat sangat sulit untuk dikunjungi, kekuatannya kecuali tetamu itu adalah seorang imam atau pendeta yang menjadi anggota keluarga maharaja. 

6. Mount Weather Emergency Operations Center 
Tempat ini adalah tempat yang tidak tertutup oleh umum. Lokasi yang berada di Virginia digunakan sebagai pusat operasi untuk Federal Emergency Management Agency FEMA. Direlokasikan untuk sebuah stesen kawalan. Ia merupakan tempat yang sangat terlarang kerana tempat ini mempunyai sistem frekuensi yang sangat tinggi yang menghubungkan sebahagian besar badan-badan keselamatan awam kerajaan persekutuan dan tentera AS.

7. RAF Menwith Hill
RAF Menwith Hill adalah pangkalan tentera dengan sambungan ke rangkaian mata-mata ECHELON global. Laman ini mengandungi pelbagai stesen satelit bawah tanah dan didakwa sebagai stesen pemantauan elektronik terbesar di dunia. Laman web yang terletak dari Skipton A59 Road, kira-kira sembilan batu barat Harrogate di North Yorkshire dan menduduki kira-kira satu batu persegi Moorland. Tempat ini dibina oleh Jabatan Pertahanan AS.

No comments:

Search This Blog

Loading...