Sunday, February 5, 2012

BN PARAH!!! Hanya mampu menang 90 kerusi, paling tinggi 105 kerusi




Tarikh pilihanraya umum kini menjadi perhatian dan tumpuan semua orang. Mereka berdebar menantinya dengan pelbagai perasaan dan harapan. Najib sebagai Perdana Menteri tentulah mengharapkan kemenangan supaya boleh terus berada di tampuk kekuasaan sementara Anwar yang kini Ketua Pembangkang dan mengetuai gabungan Pakatan Rakyat sedang berusaha keras untuk mengambil alih Putrajaya.

Melihat kepada perkembangan politik mutakhir ini, terutama selepas Anwar dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi atas pertuduhan liwat kedua (kes kini dalam proses rayuan) yang menyebabkan semangat dan moral penyokong pembangkang amat tinggi semantara moral penyokong UMNO dilihat merudum serta UMNO terus diselubungi pelbagai isu, kedudukan antara BN dan Pakatan Rakyat nampaknya seimbang dan mempunyai peluang 50-50.

Sementara Anwar dan Pakatan Rakyat dilihat cukup yakin untuk mengambil alih Putrajaya, hakikatnya mereka tetap berhati-hati dengan permainan dan "senjata sulit" yang mungkin digunakan oleh BN di saat-saat akhir. Kebimbangan nampaknya tetap ada kerana sedikit kecuaian sahaja akan membuatkan semuanya musnah begitu saja.

Bagi Najib dan UMNO pula, meskipun mereka mendakap kuasa melalui warisan yang dtinggalkan oleh Pak Lah dan terus berusaha dengan pelbagai program, pendekatan dan pemberian "gula-gula" untuk meyakinkan rakyat, yang jelas juga tidak sesiapa pun dari kalangan pimpinan UMNO dan BN yang benar-benar yakin akan memperolehi kemenangan dalam pilihanraya nanti.

Baik Najib, Muhyiddin, Zahid Hamidi, Hishammuddin, Shafie Afdal dan lain-lain pemimpin, tidak ada yang berani meluahkan keyakinan bahawa BN akan menang dengan selesa. Muhyiddin sendiri, selepas beberapa kali turun padang dan meninjau sokongan serta bertemu rakyat di seluruh negara, tetap menyatakan kedudukan BN dalam PRU 13 ini adalah kritikal. Beliau juga menyeru supaya jentera parti di semua peringkat terus dipertingkat sementara perpaduan dikekalkan.

Tun Mahathir juga mempunyai pendirian yang sama. Bekas Perdana Menteri itu malahan meminta Najib menangguhkan tarikh pilihanraya lebih lama lagi dan menggunakan masa yang ada untuk terus menarik sokongan rakyat, terutamanya kaum Cina serta mengenalpasti calon-calon yang terbaik untuk mewakili BN.

Najib sendiri kelihatannya sedang bergelut untuk meraih sokongan rakyat sebanyak mungkin sambil menawarkan pelbagai "umpan" dan "gula-gula" kepada rakyat meskipun dalam masa yang sama diri dan keluarganya menjadi sasaran pelbagai bentuk kecaman pihak pembangkang. Beliau dilihat cuba menampilkan wajah yakin di mata rakyat tetapi apa yang ditunjukkan oleh beliau melalui gerak kerja, siri bertemu rakyat dan pelbagai habuan yang diberikan kepada rakyat, jelas menggambarkan keadaan sebaliknya. Ada kebimbangan yang besar sedang bersarang di kepalanya.

Sementara banyak pihak melihat peluang antara BN dan Pakatan Rakyat adalah 50-50 dan faktor kemenangan banyak bergantung kepada strategi di saat-saat akhir, terdapat beberapa pihak yang meramalkan bahawa BN akan tewas dalam PRU 13 ini. Selain kelemahan Najib sebagai antara faktornya, skandal berterusan dalam kerajaan, kedudukan UMNO yang tdak mahu berubah sedangkan rakyat amat mengharapkan perubahan, adalah antara faktor-faktor penolakan itu. Pengundi Cina pula didapati masih tetap bersama Anwar dan Pakatan Rakyat. Isu lembu yag membabitkan Shahrizat Jalil meletakkan UMNO semakin parah di mata rakyat.

Kalangan veteran UMNO, bekas-bekas menteri dan mereka yang berpengaruh dalam masyarakat juga merasakan BN akan tumbang kali ini. Mereka ini yang sering bertemu rakyat dan meninjau ke seluruh negara untuk mengetahui hakikat sebenar dan mendapati ianya makin kritikal hari demi hari. Difahamkan badan-badan yang sering membuat tinjauan tentang arah aliran sokongan rakyat seperti perisikan polis, perisikan tentera, JASA, Kemas, Biro Tatanegara dan pelbagai lagi hampir senada bahawa keadaan amat kritikal dan dan harapan untuk BN kehilangan kuasa amat besar sekali. Malahan dikatakan ada pegawai tinggi kerajaan yang berkaitan dengan soal tinjauan kepada rakyat telah memberi pandangan kepada Najib bahawa pilihanraya masih tidak boleh diadakan dalam tempoh terdekat ini.

Diramalkan bahawa kali ini BN hanya mampu menang sejumlah 90 kerusi Parlimen saja daripada 222 kerusi keseluruhannya. Atau paling tinggi pun 105 kerusi sahaja. MCA dan MIC akan terus kehilangan sokongan daripada masyarakat Cina dan India dan tidak akan mampu menyumbang banyak kerusi untuk BN. BN juga dijangka akan kehilangan banyak kerusi di Sabah dan Sarawak berikutan pergolakan semasa di kedua-dua negeri itu, selain undi Cina yang masih tidak memihak kepada BN. Sebelum ini Sabah dan Sarawak menyumbang kemenangan hampir 100 peratus untuk BN.

Di Sabah kini beberapa parti baru sudah muncul disebalik penolakan yang semakin kuat kepada UMNO dan Ketua Menteri Sabah, Musa Aman. Di Sarawak pula, perpecahan parti dalam BN Negeri yang makin ketara dan isu Ketua Menteri Taib Mahmud, selain kehilangan sokongan undi Cina, akan menjadi punca utama Pakatan Rakyat akan menang lebih banyak kerusi.

Untuk sesebuah parti menubuhkan kerajaan, jumlah kerusi Parlimen yang paling minimum diperlukan ialah sebanyak 112 kerusi. Berdasarkan jangkaan bahawa BN hanya mampu menang antara 90 hingga 105 kerusi sahaja, logiknya kerajaan BN yang dipimpin oleh Najib akan tumbang dan terpaksa menyerah kalah kepada Anwar Ibrahim.

Namun demikian Najib, UMNO dan BN masih boleh berharap kerajaan yang dipimpinnya tidak tumbang serta-merta jika kerusi yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat yang dianggotai oleh PAS, DAP dan PKR juga tidak melebihi 112 kerusi. Andai kata BN dan Pakatan Rakyat masing-masing gagal memperolehi lebih daripada 112 kerusi, ini akan menjadikan Parlimen tergantung. Keadaan ini pernah berlaku di Britain dua tahun lalu di mana Parti Buruh dan Konservatif masing-masing tidak cukup majoriti untuk menubuhkan kerajaan dan akhirnya Parti Liberal Demokratik menjadi "kuasa ketiga" memastikan gabungan Konservatif dan Liberal Demokratik menubuhkan kerajaan campuran.

Jika BN dan Pakatan Rakyat gagal mendapat sekurang-kurangnya 112 kerusi itu dan ada pula parti-parti lain, baik di Semenanjung mahu pun di Sabah dan Sarawak serta calon Bebas turut memenangi pilihanraya, kedudukan Parlimen tergantung akan berlaku. Ketika itu akan berlaku tawar-menawar untuk masing-masing menubuhkan kerajaan dan sesiapa yang mampu memberi tawaran yang lebih baik akan berjaya menubuhkan kerajaan.

Walaupun begitu, jika ini berlaku, BN sebagai pihak yang berkuasa akan terpaksa menjadi pengemis kepada parti-parti kecil itu. Sama ada mereka menerima atau menolaknya sukar diramalkan tetapi mengikut logiknya parti-parti kecil itu sendiri bertanding adalah untuk menentang BN dan sokongan rakyat yang diperolehi mereka juga adalah berupa undi protes kepada BN. Dalam hal ini amatlah sukar bagi parti-parti kecil atau kuasa ketiga ini mengkhianati undi rakyat yang diberikan kepada mereka.

Sesuai dengan kehendak rakyat yang mahukan perubahan, kedudukan Pakatan Rakyat dilihat lebih selesa untuk menubuhkan kerajaan baru jika berlaku kedudukan tergantung itu. Kebarangkalian parti-parti kecil dan kuasa ketiga ini bergabung dengan mereka juga adalah lebih besar atas nama membawa perubahan. Namun mereka juga menyedari dari segi memberi tawaran, kedudukan BN adalah lebih baik kerana BN sebagai pihak yang sedang berkuasa, mempunyai segala-galanya untuk ditawar, malah digadai sekalipun. Dalam hal ini Pakatan Rakyat tidak ada pilihan, mereka seboleh-bolehnya mesti memenangi lebih daripada 112 kerusi Parlimen supaya peluang menawan Putrajaya tidak kecundang di saat-saat akhir.

Sebagaimana moral dan semangat ahli serta penyokong UMNO agak merudum apabila Anwar dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi, kedudukan UMNO dan BN yang agak genting dengan jumlah kerusi selesa dimenangi hanya antara 90 hingga 105 kerusi sahaja, ia tidak pula mencetuskan semangat untuk berusaha lebih kuat dan mengelakkan kekalahan itu daripada berlaku. Sementara rakyat terbanyak mahukan perubahan dan yakin perubahan itu akan membawa kebaikan, sebahagian ahli dan penyokong UMNO juga berpendirian sama dan atas keyakinan bahawa "hanya rebah UMNO akan berubah"

16 comments:

PAShit said...

Lawok Lawok...penulis tak ambil kira ke gelombang tsunami Dato Dr Hassan Ali?

Hakikatnya PAS jual agama demi cita cita politik...jgn nak kelentonglah. Dulu bolehlah sekarang sori beb korang akan CHECK MATE!

"Pemimpin DAP menentang. Pemimpin PKR menentang. Yang sedihnya, ada pemimpin PAS juga menentang. Bayangkan Tuan2, Pemimpin2 PAS seperti saya dan teman2 yang terpekik terlolong mengherdik UMNO bertahun2 lamanya di setiap ceramah kerana menentang dasar UMNO termasuklah berkenaan isu Arak dan Judi, kini bila kita (PAS) telah mendapat kuasa, pemimpin dari Parti ini sendiri yang menentangnya."


Tidak perlu disentuh isu gejala2 lain seperti Murtad dan yang lain. Isu ini sahaja sudah memperlihatkan keikhlasan Pimpinan PAS dalam melaksanakan dasar Islam.


"Saya bukan nak tutup Kilang arak. Saya mahu melaksanakan apa yang termaktub di dalam Enakmen Syariah Kerajaan Negeri. Menutup Penjualan Arak di Daerah2 yang majoritinya Islam. "

"Apa alasan kita seorang umat Islam untuk bertolak ansur dalam melaksanakan dasar ini? Jangan kata Islam, mana2 Agamapun tidak membenarkan gejala meminum arak ini dijadikan satu budaya kerana ianya memudaratkan."

"Mungkin logik di akal juga apabila DAP menentang usaha ini. Saya beralah setelah dijanjikan akan memberi penerangan mengenai dasar Islam secara lebih efisyen kepada DAP termasuklah perlaksanaan dasar Islam berkenaan isu arak. Akan tetapi ada 'Pemimpin PAS' bukan sahaja tidak menerang, malah bersama2 DAP menentang larangan arak ini."

PAShit

PAShit said...

Petikan Husin Lempoyang,

Tersebar di blog, kisah berserta video Tok Guru Dato Nik Aziz Nik Mat mengatkaan dalam khutbah Jumaat baru-baru ini bahawa meraikan Maulidur Rasul adalah perbuatan menyerupai Kristian.

Bab usaha untuk mengingati Habibullah dalam mendekati dan mencintai Rasulullah, dia ungkitkan isu bidaah Rasulullah tidak buat dan usah terikut-ikut Kristian.

Apabila Anwar Ibrahim, Nizar Jamaluddin dan lain-lain orang PAS memegang lilin untuk ikut sama pemimpin Pakatan Rakyat memberi hormat sembahyang kepada roh Teoh Beng Hock, Nik Aziz berdiam saja. Pengikutnya menganggapnya sebagai Nabi, Nik Aziz hanya kata itu pandangannya. Ustaz Badrul Amin memuji dan menggelar Anwar Ibrahim sebagai Imam Mahadi tapi Nik Aziz diam.

APA??? OSTART BADRUL AMIN GELAR BRADER ANWAR BIN IBRAHIM (B.A.B.I.) IMAM MAHADI??

HAHAHA LAWOK LAWOK INTERNASIONAL TU...

MMG DASAR DAH SESAT LAGI MENYESATKAN!KORANG DISERU BERTAUBAT SEBELUM MAMPUS..MCMANA NANTI NAK JAWAB DI AKHIRAT?

PAShit

PAShit said...

KALIMAH ALLAH JADI MAINAN....

TG N. AJIS KATA KAFIR BOLEH PAKAI KALIMAH,UST HARON DIN KATA GUGUR AKIDAH KALAU BENAR KAFIR GUNA KALIMAH.

dei yang mana satu yang betul ni???


PAS DINASIHATKAN BERTAUBAT!

PAShit

PAShit said...

main bini orang?

itu belum masuk cerita MAT SABU lagi! kahkahkah

PAShit

PAShit said...

Mari kita cerita pasal KENAPA PEMIMPIN PAS SUKA MAIN BINI ORANG?


1. Din PUDURAYA hahaha

Kita kena ingat, manusia mempunyai sejarah buruk masing-masing yang cukup untuk dijadikan sempadan dan tak perlu kita dedahkan untuk mengaibkan siapa-siapapun sebab kita bukan malaikat atau para rasul yang maksum. Iman umat nabi Muhammad s.a.w ibarat buih-buih di pantai yang tak mampu menahan ombak besar. Jangan kerana gilakan kuasa politik, kita terpaksa korbankan kesucian Islam untuk mengaibkan orang lain.

Berbalik kepada Azizah tadi, nama sebenar beliau ialah Norazizah bte Mohamed Asmuni yang sekarang berumur 47 tahun. Beliau sekarang tinggal di No.18, Jalan Setia Rawang 2, Taman Setia Rawang, 4800 Rawang, Selangor. Bagi yang menuduh Tukang Screw mengada-adakan cerita, silalah ke alamat tersebut dan tanyalah Azizah tentang hubungan istimewanya dengan YB Salahuddin. Mungkin YB Salahuddin tertanya-tanya bagaimana kisah hubungan beliau ini boleh dihidu! Ingatlah bahawa beliau sendiri banyak musuh dalam PAS sendiri yang senantiasa mencari 'peluru' untuk ditembak ke sasaran! YB mesti tahu siapa musuh atau gunting dalam lipatan dalam PAS. Menjelang Muktamar Agung PAS akan datang, pastinya PAS akan bergoncang dengan hebatnya. Siapalah yang akan jadi mangsa selepas ini. Kita tunggu siapa yang akan kena screw......


2. Adun Perupuk kahkahkah

http://www.papagomo.com/2011/02/ini-buktinya-gambar-wanita-skandal-adun.html

3. ADUN Selising fuiyo!


KOTA BHARU, 21 Dis – Apa respon Pas? Pemuda UMNO Kelantan hari ini mencabar Pas segera tampil membuat kenyataan berhubung pendedahan yang dibuat beberapa buah blog berhubung satu isu yang cukup mengemparkan, penangkapan ADUN Selising bersama seorang wanita di dalam sebuah koc VIP keretapi dari Kuala Lumpur ke Tumpat, Kelantan baru-baru ini.

Sambil melahirkan rasa terkejut berhubung pendedahan itu, Ketua Pemuda UMNO Kelantan, Anuar Safian meminta ADUN tersebut atau mana-mana pemimpin Pas segera membuat penjelasan.

Menurutnya pendedahan oleh Ustaz Saidi Hussin yang merupakan Ketua Keselamatan Pas Semerak merangkap Ketua Keselamatan Pondok-pondok negeri Kelantan (Jawatan ketika di dalam Pas), saksi utama dalam kes tersebut, kini menjadi berita hangat di blog, facebook dan youtube.

“Sehubungan itu, Pemuda UMNO Kelantan mencabar ADUN tersebut atau mana-mana pemimpin PAS membuat penafian berhubung isu ini serta menyaman pihak-pihak terbabit dalam isu ini khususnya Ustaz Saidi Hussin, bagi membuktikan bahawa beliau benar-benar bersih dan tidak terlibat dalam mana-mana skandal dengan isteri orang di dalam koc tersebut.

“Kita hanya mahu mencari kebenaran, jangan menipu rakyat dengan slogan ‘Membangun Bersama Islam’ tetapi dalam masa yang sama, pemimpin-pemimpin Pas terlibat dalam skandal yang amat memalukan ini,” katanya kepada UMNO-Online di sini, hari ini.

Pada masa yang sama tegas beliau lagi pihaknya turut berharap agar ADUN Selising tidak hanya berdiam diri sebaliknya tampil untuk menjernihkan keadaan.

“Jika benar beliau tidak bersalah, sila buktikan tetapi jika benar berita skandal tersebut, tidak salah beliau meminta maaf dan berundur dari jawatan wakil rakyat kawasan Selising yang disandangnya sekarang.

“Kita harus menjadi pemimpin yang bertanggungjawab, berani, jujur dan tidak menipu rakyat. Jika beliau benar-benar terlibat, mohon maaf dan letak jawatan sebagai ADUN bagi membolehkan rakyat memilih pemimpin yang benar-benar berpegang pada janji dan tidak mengkhianati amanah yang diberikan kepadanya,” tambahnya.

PAShit

PAShit said...

di petik dari Waadah perjuangan,

7 DALIL KENAPA PAS BUKAN PARTI ISLAM

FAKTA 1 : PAS DIKUASAI ANWAR IBRAHIM

Hasan mendakwa Pas yang kini dikuasai lebih 70 peratus kumpulan pro-Datuk Seri Anwar Ibrahim, sudah tersasar daripada perjuangan asal semata-mata demi kuasa politik

FAKTA 2 : PAS GADAI ISLAM DAN ALLAH DEMI KUASA

Sebagai buktinya, dedah beliau, beberapa hari sebelum dipecat, seorang wakil Pas Pusat datang menemuinya dan meminta agar segala penguatkuasaan bagi mencegah kemungkaran di Selangor, dikurangkan kerana khuatir ia menjejas sokongan terhadap pembangkang.

“Datanglah wakil Pas Pusat bertemu dengan saya, suruh saya kurangkan operasi dan penguatkuasaan (cegah maksiat). Apa dia kata, dia kata yang penting Dr. Hasan, kita kena tawan Putrajaya dulu. Ini orang Pas yang bercakap, masya-Allah... lillahitaala, itulah bahasanya.

FAKTA 3:PAS DAN PAKATAN TIDAK MAMPU SEBAR DAN TINGGIKAN SYIAR ISLAM

“Di Selangor ini yang Menteri Besar orang Islam, Exco kerajaan negeri (terdiri) lima orang Islam dan Exco agama juga orang Islam pun tak boleh nak dilaksanakan tindakan mencegah kemungkaran, apa yang kita (Pas) boleh buat kalau kita tawan Putrajaya?

“Saya tidak kata Putrajaya itu tidak penting tetapi jangan sampai gadai agama. Perintah Allah kita junjung, keinginan manusia kita kelek (usung) bukan sebaliknya seperti Pas hari ini. Keinginan siapa? Keinginan seorang rakyat Malaysia yang terlalu nak jadi Perdana Menteri,” katanya.

FAKTA 4: PAS "BERTOLAK ANSUR" DAN RELA UMMAH DIMURTADKAN

Hasan yang juga bekas Pengerusi Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam itu juga mendedahkan seorang personaliti Pas Selangor telah menasihatkan bekas Ketua Penerangan Pas Selangor, Hasan Basri Mohd. supaya jangan bercakap soal gerakan Kristian.

Katanya, nasihat tersebut dibuat ketika Hasan Basri dan personaliti berkenaan berceramah di pentas yang sama beberapa bulan lalu dan bekas Ketua Penerangan Pas Selangor itu dikehendaki bercakap mengenai demonstrasi Bersih 3 serta perlu memuji Datuk S. Ambiga.

FAKTA 5: PAS TAKUTKAN DAP BERBANDING HUKUM ALLAH SWT

Dalam pada itu, Hasan memberitahu, pemecatan beliau daripada Pas disebabkan ‘dosanya’ menyekat penjualan arak menyekat orang berjudi di Selangor serta tegas menyatakan yang benar itu benar, yang batil itu batil, adalah sesuatu dibenci oleh DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

FAKTA 6 : TIADA DEMOKRASI DALAM PAS, SIAPA TEGUR KENA PECAT WALAU PERJUANG ISLAM

“Saya dipecat tanpa ada pertuduhan bertulis sedangkan mengikut perlembagaan parti ia wajib. Saya juga tidak diberi ruang walau seminit untuk membela diri dan inilah kali pertama dalam sejarah Pas, parti ini begitu drastik mahu memecat saya hanya kerana tekanan DAP dan PKR.

“Kesalahan saya bukan mencuri; bukan merompak; bukan menggugat kepimpinan parti dan bukan isu moral. Saya tak meliwat orang, kesalahan saya bukan kerana gila kuasa, kesalahan saya kerana melaksanakan Enakmen Jenayah Syariah di Selangor.

FAKTA 7 : PAS RELA GADAI MASA DEPAN MAHASISWA/I DEMI BELA PELIWAT ANWAR IBRAHIM

“Salah saya kerana membuat ulasan bukan mengenai Pas tapi mengenai Anwar hanya kerana tidak setuju demonstrasi 9 Januari. Isu mahkamah itu masalah peribadi, kenapa harus dibabit dengan rakyat dan mahasiswa yang ketika itu peperiksaan sedang berlangsung,”

SILA JAWAB SESIAPA YANG BERANI NAK MENEGAKKAN BENANG BASAH...HAKIKATNYA PAS CAKAP LAIN BUAT LAIN! CIRI CIRI HIPOKRIT!

PAShit

Anonymous said...

UMENOshit...Pilih Islam atau sekular.. mudah sahaja...x payah nak pitnah2...

Anonymous said...

Yang Hang dah bertahun2 pi Jilat pungguq MCA tu apa criter?

PAShit said...

hahaha lawok lawok internasional,

kalau nak berhujah dgn faktalah beb ,jgn main hentam keromo je...korang tembak guna peluru kapor hahaha

nampak sangat tahap IQ rendah

Oh ye aku bukan orang UMNO...aku dulu sama mcm korang sekarang aku ikut perjuangan Dr Hassan Ali dgn Dato Zul Nordin ok bye...

Wassallam

PAShit

Anonymous said...

Hidup Hassan Ali....

Dah lama tak ngundi..

kali ni mesti undi..hehehe

Anonymous said...

Anon 12:12 PM & 12:22 pm respectively:

Another typical retaliation from mangkok ayun of Pakatan Rakyat. Shooting blindly. Your comment should be supported with facts.
Cakap tak serupa...tembak tak kena.
Proven that you all got low IQ.

Anonymous said...

Ada satu je dalil aku utk PAShit.Ko cma blh copy and paste knyataan org lain je le

Anonymous said...

ahhahahaha

besela penyokong2 lembu dah nk kalah....

hassan ali yg kena pecat pun nk julang sebagai jaguh....ptuihhhhh...

org2 umno xyah nk berckp la isu agama....share san miguel, yayasan noah, tu bukti nyata pemimpin umno menghalalkan benda yg haram...

PAShit said...

kesian aku tengok pencacai2 anak2 haram PAS babi2 DAP dan kaki2 bontot PKR ni...

bagi dalil bodoh aku cuma copy paste je...kahkahkah ntah ape ape

NAH AMIK KAU!AKU BAGI TULISAN AKU HAHAHA

INGAT! SETAN AKHIR ZAMAN KETRAMPILAN LEBIH ALIM DARI ULAMAK TETAPI JIKA DIKAJI DGN MENDALAM NAMPAK LIDAH BERCABANG DAN PENUH DGN JANJI2 PALSU.
SANGGUP BERTOPENG AGAMA DEMI POLITIK!

AKU DIBESARKAN DIKALANGAN ORANG PAKAI SERBAN BERJANGGUT PANJANG BERJUBAH DAN BERCELAK DIMATA....DAN AKU BOLEH SAHKAN DISINI BAHAWA BUKAN SEMUA ALIM ULAMAK TU BOLEH DIPERCAYAI...ADA BANYAK YANG HATI DAN PEMIKIRAN JAUH LEBIH BUSUK DAN KOTOR HAHAHA!

FAKTA2....

1.20 tahun perintah Kelantan tak pernah bina satu masjid pun tapi boleh bagi blogger RM4 juta.Hakikatnya Kelantan bukan serambi Mekah tapi Serambi Patung Buddha Terbesar!

2.Luluskan banyak lesen2 arak kat Kelantan??!!!Ini yg nak tubuh negara Islam??!! PTUII!!

3.Jual Kalimah Allah.N.Ajis cakap kafir boleh guna, Dr. Haron Din cakap gugur akidah jika benar kafir guna kalimah Allah.
WOII!! mana satu yg nak ikut ni???

4.PAS bersekongkol dan mempertahankan peliwat tegar ala2 kaum Nabi Luth. Semata2 demi kuasa politik dunia yg di kejar.

5. Semua anak2 haram yang menyertai perhimpunan Bebaskan totey Anwar Ibrahim di Jalan duta tempohari adalah UMAT KAUM NABI LUTH!

Diharap pendedahan2 ini sedikit sebanyak membuat pengikut2 taksub jumud PAS gunakan otak dan selak hijab yg menyelubungi mata dan akal mereka untuk berfikir semula.

Bertaubatlah sebelum korang mampus. Mcmana nanti korang nak jawab di Padang Masyar?

silakan jawab pencacai2 sialan....dan jgn nak cerita pasal UMNO yang takde kena mengena dalam cerita kesesatan dan kebathilan korang yang bertopeng dan menjual agama sesuka hati!

PAShit

pemuda cheh said...

menuduh orang berliwat tanpa saksi adalah berdosa...anwar didapati tidak bersalah dalam dua kes liwat...tapi masih ada orang yang menuduh beliau. tentang TGNA..janganlah menuduh yang bukan-bukan berdasarkan laporan akhbar atau mediaelektronik pencacai...kalau nak kepastian apa kata hadir kuliah subuh pagi jumaat TGNA dimasjid kota baharu atau kuliah di masjid pulau melaka dan berdepan dengan TGNA pasal kalimah yang anda tak puas hati itu...insyaallah TGNA akan jelaskan...mungkin jika anda ada nas atau hujah lebih kukuh(ilmu anda lebih tinggi dari TGNA ) insyallah TGNA akan terima hujah saudara...

PAShit said...

salam,

apakah saudara ingin menjadikan seorang yang dikelilingi pelbagai skandal sebagai ketua anda?
Saya percaya jika perkara sama berlaku kepada pemimpin UMNO sudah lama PAS akan berkokok sekeliling kampung menghebohkan skandal seperti mana lazim perangai pengikut PAS yang taksub dan jumud.

Pemuda Cheh di minta baca keputusan hakim2 dalam membebaskan Brader Anwar Bin Ibrahim bahawa aktiviti meliwat memang berlaku tetapi BABI di lepaskan atas kelemahan bukti2 teknikal.

Apakah Pemuda Cheh tahu niat sebenar bekas rakan2 karib BABI seperti Dato Eskay dalam mendedahkan video seks beliau?

Jika Pemuda Cheh ikhlas dalam perjuangan dan sanggup membuang hijab yang menutup akal pemikiran anda maka Insyaallah anda akan menjadi seperti saya.

Ada banyak beza ulamak muktabar dengan ular mak politik.Jangan terpengaruh dgn kebijaksanaan lidah memutarbelitkan fakta sedangkan hakikatnya kepentingan politik mengatasi segala2nya.

Alhamdulillah Dato Dr Hassan Ali sedang berusaha keras untuk menyedarkan umat Islam atas penipuan dan jual agama demi politik ini.

Akhirkata, sesiapa yang menyokong BABI adalah UMAT KAUM NABI LUTH!
Perjuangan PAS adalah ala Abdullah Bin Ubaid!

PAShit

Search This Blog

Loading...