Thursday, December 22, 2011

Najib nafi Shahrizat letak jawatan, maknanya dah tak lama riwayat Shahrizat




Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menafikan bahawa Menteri Pembangunan Wanita, Datuk Seri Shahrizat Jalil meletakkan jawatan. Klik disini

Sebelum itu, Shahrizat mengeluarkan kenyataan yang agak jijik dan hanya boleh digunapakai tahun 60 an dahulu ketika maklumat masih lagi didominasi oleh kerajaan. Klik disini.

Penafian Najib itu berlaku dalam sebuah sidang akhbar. Najib juga enggan ulas apabila ditanya oleh wartawan tentang skandal NFC. Menurut Najib, beliau hanya akan komen apabila tiba masanya.

Mengapa tiba-tiba wartawan bertanya adakah Shahrizat sudah menghantar surat perletakan jawatan? Boleh jadi wartawan ini telah "ditugaskan" untuk bertanya soalan tersebut. 

Najib juga enggan komen apabila ditanya tentang skandal NFC. Ini adalah signal bahawa Najib Razak sudah tidak lagi memerlukan Shahrizat Jalil yang juga Ketua Wanita Umno. Najib tidak mahu mempertahankan Shahrizat.

Mungkin sudah sampai masanya Shahrizat bersiap-siap untuk berkemas sebelum ditendang keluar. Nanti tak sempat nak kemas barang kalau ditendang secara mengejut. 

Sementara itu, Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini melaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Delegasi PKR yang diketuai oleh Setiausaha Agung, Saudara Saifuddin Nasution yakin SPRM akan menemui unsur-unsur rasuah dalam skandal NFC. Klik disini.

No comments:

Search This Blog