Friday, November 12, 2010

Usahlah Ke Putrajaya, Kita Ke Puduraya Ajalah...

Berita yang kita dengar berkaitan PKR lebih macam-macam berbanding PAS dan DAP. Berita kali ini akan digunakan semahunya akhbar BN untuk menghentam PR. Hari ini Datuk Zaid Ibrahim membuat pengumuman mengejut untuk menarik diri daripada bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR dan juga mengumumkan beliau meletakkan semua jawatannya dalam PKR.

Masalahnya seperti di dakwa Zaid. Apa yang didakwa Zaid akan laku juga walaupun dia agak kalah berbanding Azmin. Mungkin juga untuk menutup kekalahannya. Ntahlah! Permasalahan dalam pemilihan ini pasti menjadi tajuk utama dengan tujuan menggugah kepercayaan masyarakat awam, maksudnya bukan penyokong totok sesebuah parti politik. Kalau mereka totok senang ceritalah.

Kita perlu ingat aura Obama hanya bertahan 2 tahun, sekarang Obama hanya menjadi biasa-biasa juga. Mawi...jangan ceritalah, tak dengar khabar sekarang. Kita takut aura PR juga akan menjadi biasa-biasa juga selepas ini. Kita juga perlu ingat PR menang banyak negeri kerana mereka tak sukakan Pak Lah dan PR menang bukannya kerana penyokong totok PR. Hendak menjadi totok juga agak payah. Kalau mengharapkan penyokong totok PR tak ke mana juga. Yang kita risaukan sokongan yang ramai-ramai yang tidak totok itu mudah beralih arah kerana mereka akan beranggapan "Huh! PR pun sama juga" disebabkan oleh masalah-masalah sebegini. Walaupun ia dianggap kecil oleh PR, yang kecil itulah akan diperbesarkan-besarkan oleh BN.

Kalau masalah-masalah begini tetap timbul, usahlah ke Putrajaya, kita ke Puduraya ajalah, tengok bas!

No comments:

Search This Blog