Wednesday, August 18, 2010

Polis bakal lancar sisatan ke atas timbalan menteri

Pihak polis bakal melancarkan siasatan ke atas seorang timbalan menteri setelah menerima laporan mengenai salah laku seksual termasuk didakwa terlibat dalam kegiatan pelacuran dengan membekalkan gadis-pelajar kolej kepada kelas atasan.

Laporan itu diterima apabila seorang ahli politik yang berusia kira-kira 50-an dari Ipoh membuat dakwaan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields kelmarin mengenai salah laku seksual timbalan menteri berkenaan. 

Timbalan menteri berkenaan didakwa memulakan khidmat pembekalan pelacur gadis bawah umur dan juga terbabit dalam pengedaran dadah setelah berakhirnya pilihan raya umum 2008.  Ahli politik yang tampil untuk membuat laporan itu mendakwa bahawa beliau mempunyai bukti berhubung salah laku seksual berkenaan.

Beliau sebelum ini menerima surat layang yang dipercayai berasal dari seorang gadis yang pernah menjadi mangsa dalam kegiatan pelacuran berkenaan. Timbalan menteri itu didakwa membekalkan pelcaur kepada golongan atasan.

Dalam surat berkenaan, difahamkan bahawa timbalan menteri itu menyewa sebuah rumah di Gombak bagi aktiviti haram. Oleh kerana perbuatan haram suspek dipercayai berlaku di Ipoh, pihak polis Brickfields sudah menyerahkan kes berkenaan kepada polis Perak untuk siasatan lanjut. 

1 comment:

matt17 said...

TAK SABAR MENANTI KEPUTUSAN SIASATAN KES INI..SIAPA GERANGAN TIMBALAN MENTERI PEROSAK BANGSA NI..??

Search This Blog