Monday, August 17, 2009

Hishamuddin hampa SPRM enggan diperguna lagi..

Oleh: dewa

"Hishamuddin menyatakan rasa hampanya dengan sikap baru yang diambil SPRM apabila enggan dipergunakan lagi untuk menyerang ahli politik pembangkang.

SPRM baru-baru ini menyatakan hasrat hendak berhenti menyiasat ahli politik sehingga kaedah siasatan dan sebagainya selesai dikaji kerana masyarakat marah dengan apa yang dilihat sebagai kepincangan SPRM. SPRM dilihat telah diperkuda oleh UMNO. Justeru, Hishamuddin cukup marah dan kecewa:

The Star (Used by permission)

"Star, Monday 17 august 2009: PETALING JAYA: The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) should not run away from its responsibility to curb corruption by ceasing to investigate politicians, but work with the Opposition and Barisan Nasional to curb corruption.

Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein ex-pressed sadness and disappointment over the statement by MACC director of investigations Datuk Mohd Shukri Abdull to stop investigating politicians.
"

rasa macam nak mencarut-carut bila dengar ahli politik UMNO buat kenyataan. Baru ni saya menghadiri seminar perundangan di luar negara yang dihadiri wakil dari Singapore, Hong Kong, Taiwan, Cina, Amerika dan Eropah berhubung hak asasi. Isu ISA di Malaysia pun dibincangkan dan sistem perundangan Malaysia yang pincang dan sistem pencegahan rasuah yang bias dikritik hebat.

No comments:

Search This Blog