Monday, July 20, 2009

Mengapa SPRM ......kematian misteri mendiang Teoh Beng Hock

Mengapa SPRM begitu rakus untuk menyiasat dakwaan terhadap Pakatan Rakyat hingga menyebabkan kematian misteri mendiang Teoh Beng Hock. Ada juga kata beliau membunuh diri.

Takkanlah beliau nak bunuh diri sedangkan beliau hanyalah sebagai saksi dalam kes pembelian bendera RM2,400 sahaja dan beliau juga akan berkahwin keesokkan harinya. Kes anak toyol RM26.6 juta. Kenapa SPRM tak bersunggoh nak siasat. 'Double Standard' SPRM amat nyata.

Sementara itu Pakatan Rakyat pula akan jelajah satu Malaysia untuk memberi penerangan dan membela kematian misteri mendiang Teoh Beng Hock di Pejabat SPRM.

Rakyat juga tidak pernah lupa skandal PKFZ bernilai RM4 .6 bilion, skandal Port Klang Free Zone ini menaikkan nama pelbagai tokoh dari UMNO, MCA malah SUPP di Sarawak!

Jadi kepada suara-suara UMNO yang terpekik terlolong nak menghunus keris kepada sesiapa yang mencabar DEB, apa kata tumpu perhatian kes ini dan lihat siapa yang mendapat manfaat kerugian RM4.6 bilion ini. Nelayan Melayu? Petani Melayu? Pekerja Melayu? Atau mereka dan keluarga mereka?

Untuk makluman semua, RM4.6 bilion cukup untuk:

Membina 100,000 unit rumah untuk penduduk setinggan, rakyat termiskin dan kakitangan kerajaan
Membina 50 hospital baru dan meningkatkan kelengkapan dan kemudahan di semua hospital dan klinik kerajaan
Meningkatkan pemberian biasiswa persekutuan dari 1.5 juta murid kepada 7.5 juta murid
Membina 200 sekolah yang baru
Menjalankan latihan kemahiran untuk 315 ribu orang, meningkat dari 12 ribu sekarang
Meningkatkan pembiayaan pembangunan untuk keselamatan dalam negeri sebanyak 75% dari 2006-2010

Mana Pejuang Pemuda UMNO?

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

1 comment:

Anonymous said...

Sekadar nasihat & peringatan kepada para blogger.

Berhat-hatilah bilamana menulis blog. Tulis dengan ilmu & iman.

"Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan daripada sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian daripada sangkaan itu berdosa, dan janganlah kamu mengintip, mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah sesetengah kamu mengumpat sesetengahnya yang lain. Apakah seseorang daripada kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (jika demikian keadaan mengumpat) Maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Penerima taubat lagi Maha Mengasihani. " (Al Hujurat ayat 12)

_______________________
View Profile: Rantong™

Search This Blog