Friday, February 13, 2009

Najib Perdaya Istana Untuk Rampas Kuasa Di Perak

Dilulus terbit pada Friday, February 13 @ 16:00:00 MYT oleh TokPenghulu
Artikel Oleh: Pendekar Pasir Salak.  Akhirnya Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak yang dipilih oleh rakyat pada pilihanraya umum ke 12 lalu tumbang. Bukan kerana rakyat menolak atau bukan kerana kerajaan Pakatan Rakyat khianat atau menyeleweng tetapi akibat angkara ala mafia yang didalangi oleh Najib, Zahid Hamidi dan Tajol Rosli. Sedangkan tegaknya kerajaan Pakatan Rakyat adalah hasil pilihan rakyat melalui undi bukan dengan cara tidak bermoral dengan membeli, mengugut dan merasuah wakil rakyat supaya melompat parti seperti haiwan di hutan.


Atas dasar apakah Najib mendakwa dan mengumumkan secara tergesa-gesa bahawa UMNO/BN sudah mendapat majoriti untuk merampas Negeri Perak dari Kerajaan Pakatan Rakyat? Dimanakah majoriti yang dikatakan itu? UMNO/BN 28 kerusi, Pakatan Rakyat 28 kerusi dan Bebas (parti lidah biawak) 3 kerusi (1 DAP dan 2 dari PKR). Bebas bukan parti komponen BN, Setakat 3 orang itu mengatakan bahawa mereka menyokong kerajaan haram BN tidak boleh dijadikan hujah untuk mendapat majoriti. Mengapa ketiga-tiga orang itu tidak terus masuk UMNO dan MCA? Apakah UMNO/BN pun tidak berapa percaya dengan 3 ekor biawak yang cakap berbelit-belit dan tidak punya pendirian ini? Atau apakah ini sebagai muslihat yang dirancang antara Najib dan 2 ekor biawak (dari PKR) ini di Pekan Pahang semasa dikatakan hilang selama 5 hari dulu?

Adun Bebas tidak punya apa-apa perjanjian bertulis dengan UMNO/BN untuk mengesahkan mereka adalah penyokong kerajaan haram BN, sekadar kata dimulut saja, ianya mungkin boleh berubah bila-bila masa saja. Mereka berdua pernah ditangkap atas tuduhan rasuah dan juga atas angkara puak UMNO yang memerangkap mereka (mengikut kata mereka berdualah). Bagaimana agaknya 5 orang Adun PAS dan 5 orang Adun PKR menyatakan bahaw mereka juga menyokong kerajaan haram BN tanpa perlu keluar dari parti mereka, adakah Najib akan mendakwa mendapat majoriti 10 kerusi kerana Adun-adun dari pembangkang itu menyokong kerajaan haram BN di Perak?

Pelik, ketika YAB Nizar mengadap Sultan Perak, sudah ada tanda-tanda yang Istana bersetuju untuk membubarkan Dewan tetapi setelah Najib mengadap dan membawa kesemua Adun BN dan Adun Bebas mengadap, Sultan terus berubah dan mengarahkan Nizar dan kesemua Exco pakatan Rakyat meletakan jawatan secara tiba-tiba. Mengapa dan kenapa? Apakah benar desas desus mengatakan Istana ditawarkan rm50 juta dan projek besar sekiranya bersetuju untuk tidak membubarkan Dun apatah lagi semua rakyat Perak malahan seluruh Negara tahu bahawa banyak projek besar di Perak adalah kepunyaan syarikat milik kerabat istana Perak termasuk milik Raja Muda. Apakah jika istana menolak tawaran Najib ini dan terus membubarkan Dewan maka Sultan dan Raja Muda juga akan diculik atau dihantar C4 ke istana oleh Najib?

Selain dari itu juga, desas desus lain pula dikatakan Najib telah mengungkit takhta Sultan Perak kerana umum mengetahui bahawa Sultan sekarang dan kerabatnya bukanlah pemilik takhta yang sah dari segi undang-undang tubuh asal Negeri Perak. Raja yangs ah ialah keturunan Raja Di Hilir Perak, tetapi pindaan telah dibuat oleh Sultan Perak semasa menjadi Agung dulu dengan sokongan UMNO walaupun tanpa persetujuan kerabat Di Raja Perak. Najib dikatakan telah mengugut Sultan untuk membongkar kes ini semula jika Sultan berhasrat untuk membubarkan Dewan.

Kenyataan pihak UMNO/BN dan Mufti Perak bahawa tindakan Sultan mengikut undang-undnag untuk memberikan keadilan kepada rakyat Perak juga adalah satu pembohongan dan pengkhianatan. Bagaimana dengan cara memaksa rakyat Perak menerima kerajaan haram BN secara merampas kuasa dengan memperalatkan Sultan itu dikatakan satu keadilan? Perlu diingat, untuk memilih kerajaan adalah hak mutlak rakyat, bukan hak UMNO, bukan hak istana dan bukan hak Sultan untuk menentukanya. Istilah derhaka kepada Sultan tidak timbul kerana dalam kes ini Sultan lah yang sebenarnya telah derhaka kepada rakyat Perak terlebih dahulu. Tiada dosa rakyat kepada Sultan sekiranya Sultan hanya mementingkan takhta, projek dan hasutan puak luar dari negeri Perak (Najib). Sultan sepatutnya menerima nasihat Menteri Besar bukanya dari Najib. Kerajaan Pakatan Rakyat dan rakyat Perak tidak boleh dipersalahkan jika tidak menghormati Sultan kerana Sultan juga telah tidak menghormati hak rakyat Perak untuk memilih kerajaan yang mereka fikirkan mampu untuk mentadbir negeri Perak, bukan dengan cara ala Mafia. Jika dituduh sebagai penderhaka, UMNO Terengganu lebih teruk derhakanya dengan memanggil Sultan Terengganu sebagai “binatang” satu ketika dulu dan tiada kedengaran dalangnya ditangkap dan didakwa walaupun UMNO Pusat dan Negeri serta pihak polis tahu siapa yang punya angkara itu. Begitulah hebat dan kebalnya UMNO dari undang-undang.

Apakah Mufti dan istana tidak tahu bagaimana caranya Najib dan UMNO menggunakan cara Mafia untu mengugut 2 Adun dari PKR itu? Apakah ini cara Islam wahai Dato Mufti? Apakah apbila Sultan itu kaki arak, kaki judi dan kaki perempuan juga wajib ditaati? Inilah Mufti cari makan dan jaga pangkat. Jika kedua-dua Adun PKR dan dari Bota itu ingkar, pasti apa yang telah berlaku pada Altantuya akan berlaku kepada ketiga-tiga orang Adun itu.

Sekarang apa sudah jadi, akibat angkara Najib, Zahid Hamidi dan Tajol Rosli yang Berjaya memperdayakan pihak istana, negeri Perak sudah menjadi kucar kacir. Jika Sultan mendengar nasihat Dato’ Sri Nizar, sudah pasti semua ini tidak akan berlaku. Kini Najib, Zahid, Tajol dan semua puak UMNO ketawa besar kerana berjaya memporak-porandakan kerajaan Pakatan Rakyat dan berjaya melaga-lagakan istana dengan rakyat Perak.

Sultan mesti kembali kepangkal jalan. Perbetulkan semula kepincangan yang berlaku akibat angkara Najib dan sekutunya. Istana boleh mengeluarkan titah untuk mengharamkan Najib, Zahid, Tajol dan 2 ekor biawak itu dari menjejakan kaki mereka di bumi Perak kerana merekalah punca segala angkara ini dengan memperbodohkan pihak Istana demi untuk kuasa dan kepentingan politik UMNO yang menunggu masa untuk mampus itu. Bubarkan Dewan dan berikan semula mandat kepada rakyat Perak untuk memilih kerajaan yang mereka mahu. Inilah jalan yang sebenarnay jika benar Sultan Perak adalah pakar undang-undang dan seorang yang adil, jika tidak, jangan marah jika rakyat derhaka dan tidak menghormati Istana lagi kerana Sultan sendiri yang mengajar rakyat supaya derhaka dan tidak hormat pada baginda.

Kenyataan sesat lagi syirik pemimpin UMNO dengan tak boleh hina Raja, kena patuh keputusan Raja, tarik taraf kerakyatan, ISA, haramkan masuk ke Perak adalah satu kenyataan seolah-olah memuliakan dan meletakan kedudukan Raja melebihi Allah dan Rasul. Tapi apabila puak UMNO sendiri yang makihamun Raja, ingkar perintah Raja, tak timbul pula kenyataan sesat seperti ini dari pihak UMNO? Ini bumi Allah bukan bumi UMNO. Tiada siapa makhluk yang berhak menghalang makhluk lain untuk bergerak bebas di bumi ciptaan Allah ini. UMNO lah golongan derhaka pada Allah dan Rasul yang sepatutnya keluar dari bumi Allah ini. Buat bumi sendiri dan reka rezeki sendiri.

Sekiranya isu DAP mempunyai lebih kerusi Exco sehinggakan menenggelamkan suara Exco dari kaum melayu (PAS dan PKR), Sultan boleh bagi syarat sekiranya dibubarkan Dewan dan Pakatan Rakyat menang mestilah Exco 60% Melayu (PAS + PKR) dan 40% DAP, dan rasanya ini tidak akan menjadi masalah. Perlu diingat sepanjang UMNO/BN mentadbir Perak, 70-80% ekonomi dipegang oleh kaum Cina yang didalangi oleh pemimpin UMNO untuk poket dan buat harta. Puluhan ribu ekar tanah rezab Melayu ditukar status kepada “bebas” untuk dimajukan oleh kaum bukan Melayu. Orang Melayu diusir ke kawasan pendalaman. Apakah UMNO ingin menipu sejarah ini? Pulau Pinang, apa sudah jadi dengan Melayu sepanjang diperintah oleh sekutu UMNO iaitu parti Gerakan? Melainkan merempat dan diusir ke kawasan jin bertendang. Angkara siapa semua ini? Pakatan Rakyat?

Ingatlah, Jenayah, rasuah, penipuan, kezaliman dan kemungkaran Najib sudah sampai ketahap maksima sekarang ini. Jangan sampai sehingga ada kalangan ustaz, tok guru atau ulama mengeluarkan kenyataan bahawa darah Najib itu HALAL, tapi tidak mustahil itu akan berlaku.

Walaubagaimanapun percayalah wahai orang-orang yang beriman (bukan orang UMNO), apabila kezaliman sudah sampai ketahap maksima dan kemuncaknya, pasti Allah akan menghancur dan melaknat golongan itu dengan sehina-hinanya. Apa yang berlaku sekarang ini adalah antara tanda-tanda yang UMNO akan hancur dan dilaknat serta dikutuk oleh semua makhluk di bumi dan di langit.

No comments:

Search This Blog