Saturday, January 3, 2009

pemimpin tak sedar diri

apa lah benggapnya pemimpin yang perasan duit yang ada ditangan mereka itu duit parti yang mereka wakili apabila setiap kali nak melaksanakan projek pembangunan atas nama pembangunan rakyat. terbaru, MB terengganu dengan nada angkuh dan penuh ugutan memberitahu pengundi P36 supaya mengundi BN jika mahu projek bernilai rm 5.8 juta dapat dilaksanakan di kuala terengganu. dengan memberi contoh wakaf mempelam yang tiada penbangunan selama 18 tahun kerana di bawah ADUN pas.

wahai pemimpin yang tak sedar diri, apakah alasan anda untuk menafikan hak rakyat untuk menikmati pembangunan hanya kerana mempunyai fahaman politik yang berbeza dengan anda? apakah bila rakyat telah melawan arus dengan memilih pembangkang didalam sesuatu pilihanraya maka mereka akan dikecualikan daripada membayar segala cukai cukai yang ada? cukai pintu, cukai tanah, cukai jalan, cukai pendapatan dan macam macam cukai lagi. tahu tak duit dari hasil cukai ini lah digunakan untuk membayar gaji anda semua dan untuk digunakan bagi melaksanakan pembangunan. jadi apa alasan anda untuk membuat ugutan jika mahu pembangunan pilih atau undilah BN. kalau duit yang digunakan untuk bayar gaji anda sebagai MB, exco dan pegawai kerajaan lain adalah duit BN boleh lah nak berlagak cakap macam tu.

janganlah nak memperbodohkan rakyat. dulu lain....sekarang lain. apakah kalau kerajaan yang memerintah itu pembangkang, maka api, air dan jalan tak boleh disediakan. itu cerita lapuk 70an. rakyat kelantan dah 18 tahun dibawah kerajaan islam PAS. kalau nak dibandingkan dengan PERLIS yang diperintah BN rasanya banyak yang boleh di bezakan. hak untuk memilih sepatutnya tidak membezakan kita sebagai rakyat malaysia. parti itu hanyalah sebuah organisasi yang dipilih kita untuk mewakili kita didalam soal pemerintahan. parti yang mendapat majoriti untuk memerintah hanyalah sebagai wakil yang diamanahkan rakyat untuk mengurus kebajikan rakyat tanpa mengira fahaman politik.

No comments:

Search This Blog