Friday, January 2, 2009

Khairy Dilarang Ke K Trg : Pengundi P36 Kempunan Melihat Gelagat & Aksi KJ

Dilulus terbit pada Friday, January 02 @ 15:34:03 MYT oleh TokPenghulu
Relaks Sekejap Oleh professor

"
 Dalam Wacana Transformasi Politik Negara di Balai Islam Lundang , yang dihadiri oleh Khairy, Husam dan Pensyarah Fakulti Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa, Prof. Dr. Abdul Aziz Bari , dipengerusikan oleh Pensyarah Pusat Pengajian Sejarah, Politik dan Strategi Universiti Kebangsaan Malaysia, Prof. Madya Dr. Mohammad Agus Yusoff , soal hukum Hudud kembali diperkatakan. , dan menjadi ’headline’ akhbar arus perdana seperti tajuk berkiut Pas tetap laksana Hudud


Maka , tidak semena – mena saham Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin menjulang ke langit , malah terus memperlekehkan dan membidas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa berhubung pendirian yang tidak konsisten dalam melaksanakan hudud dan qisas jika pakatan pembangkang memerintah. , dan disambut dengan penuh kegembiraan oleh wartawan – wartawan , antaranya tajuk akhbar yang berbunyi Isu Hudud Qisas : KHairy Bidas Husam

Rupanya , sangkaan menyatakan khairy telah menjadi juara dan pemenang dalam wacana tersebut , tidak menjadi kenyataan , kerana ada dakwaan menyatakan parti yang diwakilinya tersepit kini , dan sudah tentu si khairy dikutuk hebat dari pimpinan nombor 2 hingga ke peringkat cawangan , kecuali orang nombor 1.

Jangkaan awal khairy isu ini akan menjulang namanya juga boleh dijadikan senjata dalam memecahkan pakatan PAS , DAP dan PKR dalam Pakatan Rakyat dalam menghadapi PRK P36 Kuala Terengganu , ternyata meleset

Ini kerana , enakmen hudud dan qisas , sudah pun diperkenankan oleh DYMM Sultan Terengganu dan diluluskan oleh DUN Terengganu.

Maka tindakan khairy ini telah menimbulkan kemarahan orang – orang Melayu , orang – orang islam dan bukan islam Terengganu , khsusnya kini di Parlimen Kuala Terengganu , kerana mempermainkan hukum Tuhan dan secara tidak langsung telah menghina DYMM Sultan Terengganu


Menurut sumber – sumber dari pihak tertentu , informasi dari risikan dan maklumat cawangan khas di seluruh Parlimen Kuala Terengganu , telah wujud sentimen anti khairy dan anti UMNO yang membara dan meluas.


Sangat besar kemungkinan , sepanjang PRK P36 K TRG ini , si khairy akan dilarang dan dihalang dari turun ke Kuala Terengganu , untuk berkempen membantu jentera parti UMNO.


Sekiranya maklumat dari beberapa sumber – sumber tadi benar , maka amatlah malang sekali bagi pengundi – pengundi di Kuala Terengganu yang berjumlah seramai 80,229 orang , kerana tidak dapat melihat gelagat dan aksi si khairy , yang bermula sebaik saja hari penamaan calon pada 6 januari hingga 17 januari hari mengundi.


Mungkin kah tuan/puan salah seorang dari pengundi yang kempunan , at least tidak dapat menatap wajah ketampanan seorang menantu Perdana Menteri bagi sebuah negara , yang katanya dua mempunyai anak kini ?
"

No comments:

Search This Blog