Friday, July 16, 2010

Rakyat Malaysia..Berapa Kali mahu Diperbodohkan Oleh UMNO


Nukilan Oleh Juragan
Bebanan yang sedang ditanggung sudah terlalu berat untuk di pikul. Sekarang kerajaan "Barang Naik" sudah tambahkan lagi bebanan yang sudah tidak terdaya di pikul ini. Di sini Nalapambu tidak perlu cerita panjang bab barang naik ini. Kerana semua rakyat biasa akan rasakan keperitan nya. Bagi pencacai2 UMNO yang kaya raya ianya tidak mendatangkan apa2 masalah.
Semua rakyat biasa harus berfikir sejenak dan ambil keputusan muktamat pada PRU-13 akan datang. TUKAR KERAJAAN - angkat PAKATAN RAKYAT sebagai pemerintah yang baru. (napalambu)
* Tadi saya dah survey stesen minyak sekitar ulu kelang..memang menyedihkan..kesian rakyat dipermainkan UMNO. Sanggup beratur nak dapat minyak murah. Sedangkan esok, mereka pasti mengeluh bila isi minyak..
Buat orang UMNO..tahniah..najisb dah beri satu kad untuk anda...
Tengok nii..!! Mengapa Kerajaan kecualikan Mereka Drp. Kenaikan Harga Minyak dan Gula??
Lu orang yg bukan ahli umno jangan bengang bro..sebab,ahli umno yang mempunyai kad keahlian umno terkecuali daripada kenaikan harga barangan seperti minyak,gula dan gas.Seperti yang telah diumumkan oleh kerajaan BN (Barang Naik) hari ini.
Cuma lu orang pergi ke stesen minyak dan tunjukkan kad keahlian kepada taukeh stesyen minyak tersebut,kalau lu orang nak beli gula..hanya tunjukkan juga kad keahlian umno kepada apek (taukeh) kedai tersebut.
Maka dengan senyum taukeh stesyen minyak dan kedai gula akan melayan lu orang (ahli umno) dengan mesra lalu berkata...Oiiiii lu ingat,itu kad manyak busat ka..?? apa lu ingat ini lu punya bapak punya kidai ka..??Mengong punya ini olangg...??

1 comment:

Anonymous said...

Ni olang banyak baghal, pemalas, bodoh, otak sempit, perasan baguih...

Search This Blog