Thursday, February 14, 2013

Komando yang tembak Osama bin Laden buka rahsia Pentagon



 Anggota Navy Seal - unit komando khas tentera Amerika Syarikat - yang membunuh Osama bin Laden semalam bersuara setelah menyepi dengan mengimbas semula malam beliau menembak ketua Al-Qaeda itu tiga kali dan bagaimana beliau menghadapi masalah kewangan kerana tidak bekerja.



Beliau merahsiakan identitinya dalam satu wawancara dengan majalah The Esquire baru-baru ini mengenai serangan nekad pada Mei 2011 itu.

"Dia kelihatan bingung dan agak lebih tinggi daripada apa yang saya jangka," katanya mengenai Osama.

Apabila komando menyerbu dan menyerang Osama di tingkat tiga tempat persembunyiannya di bandar Abbottabad di Pakistan, dalang Al-Qaeda itu sedang meletak tangannya di atas bahu isterinya yang paling muda.

Menurut anggota Seal itu, Osama menolak isterinya ke depan. Ada senapang AK-47 berdekatan mereka.

"Saya tidak tahu apakah dia (isteri Osama) ditolak agar mereka sama-sama mati syahid. Dia (Osama) mempunyai senjata yang boleh dicapainya. Dia satu ancaman. Saya perlu menembaknya di kepala.

"Ketika itulah saya menembaknya, dua kali di dahi. Bap! Bap! Kali keduanya dia rebah. Dia jatuh ke lantai di depan katilnya dan saya menembaknya lagi. Bap! Di tempat yang sama," dedah anggota komando itu lagi.

"Dia mati. Tidak bergerak. Lidahnya terkeluar," ujarnya.

Artikel The Esquire itu, yang merujuk kepada anggota komando itu sebagai 'Si Penembak', menumpukan tulisannya pada pengalaman pahit anggota Navy Seal menjadi seorang wira tidak bernama yang kini tidak diberi faedah pencen, insurans kesihatan atau jaringan keselamatan tambahan bagi keluarganya.

Artikel panjang itu diterbitkan selepas seorang lagi anggota Navy Seal yang mengambil bahagian dalam serangan tersebut, Matt Bissonnette, menerbitkan sebuah buku, No Easy Day (Tiada Hari Mudah), tahun lalu, yang mencetuskan kemarahan para pegawai Pentagon kerana didakwa tidak mengotakan ikrar tidak akan mendedahkan maklumat rahsia mengenai insiden itu.

2 comments:

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

AMISHA said...

Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

Search This Blog