Saturday, April 30, 2011

16 Mei: Anwar ke Penjara… PR ke Putrajaya!



Oleh Saiful Bahri
Rakyat menanti tarikh baru 16 Mei. Bukan lagi 13 Mei sebagai tarikh pertembungan perkauman terancang untuk kekuasaan UMNO-BN tetapi mayday baru ini rakyat ingin melihat bahawa sejauhmana permainan catur yang dikelolakan Team Najib bersama pakar strategiknya, Mahathir Mohamed untuk cheakmate Anwar Ibrahim.




Semua orang tahu bahawa nyawa UMNO berada dihujung tanduk. Kegagalan UMNO-BN dalam pru-13 nanti merupakan kiamat buat mereka. By hook or by crook Anwar perlu direhatkan dari medan politik di Malaysia. Bagi mereka Abdullah Badawi telah melakukan kesilapan besar apabila membebaskan Anwar dari penjara. Kesilapan itu PakLah terpaksa bersara dari PM.

Untuk kembalikan Anwar ke penjara. Ulangkan siri jenayah seks kedua atau ketiga. Apa peduli dengan maruah atau kehormatan. Nyawa UMNO lebih penting. Apa bicara dengan undang-undang dan syariah kerana matlamat politik adalah segalanya. 3M (Money, Media, Missionary) tetap menjadi senjata yang berkesan kini. Sebagai kata Najib.." ia tetap berjuang mempertahankan Putrajaya sehingga darah terakhir".

Dalam kegawatan UMNO-BN nak mempersiapkan jentera menghadapi PRU-13. Dengan bantuan dan penasihat APCO Worldwide sudah pasti mereka mengambil kira dan menghitung baik-buruk strategi yang diambil. Masing-masing akan menyerang dan bertahan. Pilihanraya kali ini akan menjadi pilihanraya yang paling kotor dalam sejarah. Bagi UMNO yang penting adalah kemenangan. Meskipun mereka sudah mendapat 2/3 kemenangan di Sarawak, tetapi kenapa UMNO-BN yang pening kepala. Nampaknya Taib Mahmud relax aje…

Sekarang giliran Najib dan pimpinan UMNO memerah keringat demi memastikan kemenangan UMNO buat kali pertama dibawah kepimpinan beliau. Pelan dan strategi masih berjalan mengikut rentaknya. Tetapi malangnya skrip itu seolah dibaca oleh rakyat. Apabila Isu liwat-2 dan akhbar mengumumkan "DAN Y adalah Anwar". Ingatkan kiamatlah politik Malaysia tetapi seolah-olahnya rakyat diam membisu. Seolah tiada apa-apa. Seolah mereka juga sudah tahu apa yang menjadi keputusan akhir. Bagi rakyat 16 Mei ini mereka sudah baca skripnya. Hanya pelik bin ajaib jika Anwar diumumkan tidak bersalah dan tidak diperintah membela diri pada 16 Mei ini.

Selepas keputusan tersebut berapa bulan lagi akan terheret naik-turun mahkamah sehingga tarikh pilihanraya. PR akan disibukkan dengan isu lucah ini dan anwar akan disibukkan dengan mahkamah hingga pilihanraya. Apatah lagi timbul isu video seks pula. Sejauhmana ketahan Anwar dalam menghadapi pelbagai isu ini. Nampaknya tak berkurang. Mengikut Umi Hafilda ada 18 lagi video. Fuh!!! Kalau buat syarikat mengedarkan VCD lucah ni dah jadi kaya. Yelah!!! Sekarang ni nampaknya tayangan seperti ni dah halal dan tidak berlawan dengan undang-undang lagi.

16 Mei ini akan disabitkan Anwar dengan berapa tahun jel? Berapa kali sebatan? Persoalannya kita tidak nampak Anwar akan dipenjarakan sebelum pilihanraya. Pengalaman 1998 telah menunjukkan kebangkitan rakyat sehingga merubah percaturan politik. Adakah kini, kalau Anwar dihumban kepenjara, rakyat sudah lali dan muak? Mungkin itu bacaan pemimpin UMNO.
 Tetapi mungkin rakyat juga muak dengan kejahatan dan kezaliman UMNO. Kalau dulu PR masih lemah. PKR masih baru bernafas. Kerajaan Pakatan hanya Kelantan sahaja. Orang Cina bersama dengan MCA & Gerakan dan orang India bersama MIC. Berbeza kini. Orang cina sudah tak bersama dengan BN lagi.
 Jika UMNO buat musuh dengan orang cina dan Umno hanya mengharapkan sokongan melayu tegar sahaja maka Melayu PKR dan PAS takkan bersama mereka. Jika sikap UMNO-BN dan pemimpin kerajaan berterusan memalukan keluarga Anwar dan Wan Azizah, Simpati rakyat akan berganjak kepada PR.
 Apatah kalau mereka memenjarakan Anwar sebelum pilihanraya ini, orang melayu juga akan bangkit menyokong PR dan senang-senang akan ke Putrajaya.

Mungkin tujuan mereka hanya untuk memalukan Anwar sehingga pilihanraya ini.. tapi kena ingat juga yang merancang sebenarnya adalah Allah yang Maha Kuasa. Kalau sudah ditakdirkan Allah PR ke Putrajaya… apa usaha UMNO-BN???

3 comments:

Atas pagar batu said...

Kalau nengok kepada sentimen sekarang, orang bawahan macam aku akan kata pada korang "Jangan Mimpilah Bro'.... jauh sangat, macam2 ada dalam pakatan hangpa... Kalau stakat tulis nak sedapkan hati, baiklah tulis petua-petua ke, doa lepas semayang ke.. ada gak manfaatnya...

nu4q3 said...

Hope is in the air.Lets try n change for the better of our kids' future and the nation in general....Ameen!

Anonymous said...

ya anwar menjadi musuh bagi umno. bagi umno ds anwar mesti dihapuskan, pelbagai strategi jahat digunakan olih umno. salah satunya ialah mengupah seseorang melakunkan watak ds anwar dan berzina dengan seorang pelacur. betapa hinanya pelakun ini, dosanya dua satu berzina dan satunya membuat fitnah terhadap ds anwar. makanya kita dari pakatan rakyat hendaklah sepakat untuk membuat majlis sembahyang hajat dan bacaan yasin 40 jemaah selama 40 malam dan berdoa agar pelakun watak ds anwar itu ditimpa laknat kerana dua dosa yang telah saya sebutkan tadi. ingatlah doa orang yang teraniya tiada hijabnya dan bacaan yasin banyak fadilatnya. semoga dengan berkat dua perkara yang benar ini dan kebenaran yang ada pada kita maka allah akan memberi petunjuk yang jelas dan terang seumpama terangnya matahari di siang hari tanpa awan.

Search This Blog

Loading...