Tuesday, February 1, 2011

Gambar-Gambar Solat yang jarang kita lihat.

"Pelbagai alasan orang tak nak solat – seluar kotor lah (dah tau kotor kenapa pakai?) , tak sempat (sibuk pergi open house), tak ada masjid/surau dan yang paling menyedihkan apabila kawan tak solat kita pun tak solat kononnya takut dipanggil alim sedangkan solat adalah kewajipan kita.

Peringatan untuk diri sendiri juga anda – tiada alasan untuk ponteng solat. Malaikat di bahu kiri kita tidak pernah jemu mencatatkannya.



Semoga gambar-gambar di bawah memberi sedikit keinsafan kepada kita supaya tidak lalai menunaikan kewajipan kita sebagai seorang hamba.









2 comments:

azmie said...

yg selalu tengok org tak sembayang waktu maghrib

karat E-jau said...

Umno kata bab solat ni remeh -temeh..nanti bila malaikat tanya dlm kubur suruh puak-puak ni jawab mcm tu..hancusss

Mohon linkkan blog ana.. http://karatijau.blogspot.com/

blog ini telah dilinkkan..

Search This Blog

Loading...