Friday, January 14, 2011

`1 MALAYSIA' Malu punyai PM yang penakut

Oleh: wfauzdin_ns

"AKHIRNYA Najib patuh nasihat Ezam sesumpah agar jangan berdebat dengan Anwar. Alasannya, tiada hasil debat tersebut. Seorang PM boleh berkata debat tidak mendatangkan hasil? Jika begitu, tarik balik atau haramkan saja sebarang program debat di semua sekolah-sekolah dan pengajian tinggi termasuk Debat Piala PM yang diadakan setiap tahun itu. Buat apa buat program jika tiada unsur kebaikan darinya. Merugikan masa dan wang sahaja.

Negara bertamaddun dan jauh lebih maju dari Malaysia, Amerika Syarikat sentiasa mengadakan debat di antara pemimpin mereka. Apa hasilnya? Hasilnya rakyat Amerika boleh menilai dan memilih siapakah pemimpin yang berkaliber serta mempunyai wawasan yang baik. Adakah Najib lebih cerdik dan bijak dari mereka?

Hakikatnya, Najib takut untuk berdebat. Beliau hanya berani muncul di kaca TV, tuding jari sana sini memburukkan Pembangkang dan menipu rakyat. Najib tidak berani berhadapan dengan DS Anwar kerana beliau bimbang segala temberangnya akan bocor. Itu hakikat sebenar, bukan kerana debat itu tidak akan membawa hasil. Sesiapa yang menyatakan debat adalah suatu perkara yang tidak berfaedah, orang itu lebih bodoh dari pelajar-pelajar sekolah menengah. Kununnya, ingin lakukan transformasi dan bersikap terbuka, tapi bacul dan penakut.

Puak-puak pencacai seperti Nazri dan KJ, tidak payahlah sibuk mahu mengipas Najib. Memang kamu tidak layak untuk berdepan dengan Anwar kerana kamu bukan pemimpin besar yang ada kuasa untuk mengubah dasar kerajaan. Kamu hanya layak berdebat dengan ikan-ikan bilis setaraf kamu juga dan pilihlah mana-mana satu orang dari Pembangkang yang setaraf dengan kamu. Jangan perasan kamu sudah setaraf dengan Anwar. Cuba tanya Shabery Cheek dan belajar dari beliau.

1 comment:

FrW said...

Suruh nuar jangan duk delay perbicaraan liwat.... berani ke???? he he.... sendiri mau ingat bro

Search This Blog

Loading...