Wednesday, November 19, 2008

berat sama dijunjung ringan angkat seorang

KUALA LUMPUR: Majlis Ekonomi Negara yang bermesyuarat bulan ini akan memutuskan sama ada untuk menurunkan harga bahan api kenderaan di paras RM2 seliter.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Samad, berkata majlis itu juga akan membincangkan kemungkinan memperkenalkan harga lantai atau harga had minimum bahan api yang boleh diturunkan.

Beliau berkata, ketika ini berlaku penurunan harga minyak mentah yang mendadak di pasaran dunia yang mana aspek penjimatan untuk menanggung subsidi harus diambil kira kerajaan.



Berita diatas dipetik dari Berita Harian 18 Nov 2008...
Yang menjadi kemushkilan aku dan beberapa penduduk Malaysia yang x berapa pandai ekonomi macam aku ni.....Kenapa perlu ada harga minimum? dan kenapa tiada harga maksimum...Kalau harga pasaran dunia dah jatuh..kenapa x biarkan rakyat kongsi bersama kegembiraan dapat isi minyak dengan murah? tapi waktu harga minyak melambung, kerajaan suruh kita tanggung bersama beban kerajaan tu....

Tak tahu la,sama ada pak-pak menteri ni ade kepentingan masing2.Tp
rasa macam tidak adil kalau kerajaan tetapkan harga minimum..Kenapa? takut petronas rugi ka? setau aku ,sepanjang beroperasinya petronas tu..xpernah pulak rugi...kekadang untung je sikit...sikit tu berpuluh bilion plak tu....lu pikir la sendiri"

No comments:

Search This Blog