Wednesday, January 18, 2012

Media Malaysia dikendali manusia rosak akhlak

Tidak kiralah sama ada media tv, radio atau media cetak, selagi ianya dikawal dan dikuasai oleh UMNO/BN, kesemuanya sudah hilang kewarasan dan  akhlak  manusiawi. Memang mengaib dan memalukan! Media di Malaysia yang dikendalikan oleh orang yang mengaku beragama Islam memiliki akhlak dan moral yang  telah rosak sehingga menjunam ketahap paling rendah berbanding pengendali media Barat yang rata-ratanya tidak beragama Islam.

Kita lihat dengan mata dan hati yang bersih, seorang Kapten kapal penumpang yang kapalnya telah terlanggar batu karang di kepulauan Itali baru-baru ini, mengakibatkan kapal tersebut senget lalu tersadai di perairan yang cetek, telah diberi ruang oleh media BBC, CNN, ALJAZEERA, CCTV bagi menjelaskan cerita sebenar mengikut versi Kapten kapal tersebut.
Walhal, pada awal berita yang disiarkan, banyak pihak telah menuding jari kearah Kapten kapal tersebut kerana kononnya telah mengemudi kapalnya terlalu hampir kepada tebing yang cetek airnya. Apabila beliau diberikan ruang seadilnya bagi menjelaskan rentetan peristiwa yang membawa kapal tersebut tersadai lalu terbalik kebahagian sebelah 'port' (kanan), rakyat dan penonton disajikan dengan berita dan gambaran dari dua pihak yang bertentangan i.e. yang membuat tuduhan dan yang kena tuduh. Itu cerita pasal media yang dikendali oleh mereka yang bukan beragama Islam.
Bagaimana dengan media Malaysia, media yang diikendalikan oleh orang-orang yang mengaku beragama Islam? Orang Islam diajar supaya takut dengan kerja-kerja fitnah, takut dengan balasan pada Hari Mahsyar, takut dengan balasan didunia dan akhirat!
Banyak sejarah yang telah dipaparkan dengan cerita-cerita yang mengerikan tentang balasan keatas pembuat dosa! Kenapa media Malaysia masih terus menabur fitnah bahawa kononnya Anwar Ibrahim menyokong hak lelaki mengahwini lelaki dan lelaki meliwat lelaki!! Itu lah yang saya dengar dengan mata telinga saya sendiri.
Nazri Aziz kutuk Anwar, Rais Yatim kutuk Anwar, yang kesemuanya berpunca daripada rasa dendam kesumat mereka keatas kehebatan sokongan yang diberikan oleh rakyat Malaysia terhadap PR yang diketua Anwar Ibrahim.
Lebih menyedihkan apabila seorang yang bergelar Mufti, Tan Sri Harussani Zakaria, tanpa usul periksa telah membuat kesimpulan sendiri di atas ucapan Anwar sewaktu di interviu oleh BBC London berhubung isu gay. Mana hak Anwar untuk menjelaskan isu tersebut di media Malaysia yang telah dilacur semahunya untuk terus menikam peribadi Anwar?? Kenapa bertindak zalim dan aniaya keatas Anwar Ibrahim?? Kenapa takut beri laluan kepada Anwar bercakap dimedia Malaysia yang dikendalikan oleh orang yang mengaku beragama Islam??
Saya meneliti dan cuba memahami apa yang diungkapkan oleh Anwar dalam interviu BBC tersebut. Saya mengesahkan bahawa tiada suatu bukti sekecil zarah sekalipun yang Anwar pernah mengeluarkan kata-kata menyokong hak gay.
Saya berpesan kepada pengendali media Malaysia, cukuplah, cukuplah, cukuplah. Takut lah kamu akan doa orang yang dianiaya dan dizalimi. Tiada hijab doa diantara mereka dengan Allah s.w.t
Sedarlah bahawa sekuat manapun sokongan kamu keatas Najib, UMNO dan BN, mereka pasti akan jatuh tersungkur menyembah bumi. Pelajari sejarah kejatuhan Hosni Mubarak dan lain-lain pemimpin yang zalim yang menyalahgunakan kuasa mereka sepanjang mereka meneraju negara diatas kesengsaraan rakyat mereka.
Hamzah Abdullah,

Yang Dipertua PAS Batu Sapi.

No comments:

Search This Blog