Saturday, July 9, 2011

demokasi di negara 1 malaysia

betul tak kalau kita kata kan stadium bukit jalil lebih besar dari stadium merdeka. bila final piala malaysia akan ada hampir 100,000 penyokong yang memenuhi stadium. boleh pulak polis jaga lalulintas. tapi nak berhimpun di stadium merdeka tak boleh, alasannya menganggu penduduk KL.buat konsert raksasa, tak menganggu pulak.


lepas tu ada pulak yang nak bawa senjata untuk ke stadium, nak buat apa tak tahu la pulak, nasib baik polis 1 malaysia kita cekap, dapat hidu sebelum dapat dibawa bersama. kalau tidak, mungkin ramai orang dalam stadium luka-luka.

tak faham lah sikap menteri yang jaga polis kat negara 1 malaysia ni.dulu kata kalau nak buat demo buat dalam stadium, jangan buat di jalanraya, ganggu orang ramai, peniaga dan juga pelancong. bila kita dah setuju untuk buat di stadium, permit pulak tak dapat.di suruhnya pulak di buat di stadium luar KL.

tapi tak apa lah.sementara ada kuasa buat lah, nanti kalau dah jadi macam hosni mubarak dah tak boleh buat dah. sejarah sudah membuktikan, kezaliman akan tewas juga akhirnya.

No comments:

Search This Blog

Loading...